Sinnesspratt och sinnesro

Dofter, det är något vidunderligt med dem. En liten doft kan dra fram så många minnen och det på bråkdelen utav en sekund. Idag när vi var i affären såg jag den där axe-deon som luktar så gott, och jag tyckte självklart att Carro skulle köpa den till sin bror. Sprutade lite på min hand för att hon skulle få lukta och sedan tog jag handen mot min egen näsa. Direkt när jag kände doften stannade tiden upp för att sedan ta mig tillbaka flera månader. Jag var inte längre i en affär utan jag låg i en säng med mitt huvud vilandes på en nyduschad kropp, och han luktade dark temptation. Min kropp var uppfylld utav ett lugnt som kändes helt naturligt och jag var verkligen i nuet. Lycklig, avslappnad och trygg. Det verkade så verkligt, hans hud mot min kind, hans andetag, våra sammanflätade fingrar och rösten som pratade med mig. Men lika snabbt som det kom till mig skulle det försvinna, och så var jag tillbaka där i affären, med min hand under näsan. Under resan hem kom jag på mig själv med att lukta på handen, men jag togs inte tillbaka till den mjuka sängen. Fast lugnet med lyckan, avslappningen och tryggheten återfanns. Och återigen kändes det helt naturligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0