Bland buskar och bär

Var ute på en mysig skogstur med Gibson igår. 178 cm hög som han är så kunde man verkligen kalla sig högt uppsutten. Det är verkligen något speciellt med att rida ut i naturen. Skabersjöskogen och Bokskogen bara öppnar upp sig och man bjuds in i en värld man aldrig skulle se om man gick till fots. Ens människolukt försvinner och de vilda djuren känner endast av hästens och på så sätt kommer man närmre alla djur. Igår red jag nästan in i en råbock, och han blinkade inte ens. Bara tittade på oss och långsamt gick ut i skogen där han ställde sig och sedan följde oss med blicken när vi skrittade vidare. Lilla Gibson och jag. Tog då lite bilder från min skogstur, men har så duktigt nog slarvat bort kabeln till min telefon. Och det här med att mobilblogga in bilderna verkade inte fungera heller. Men jag kommer iaf få en saftig mms-räkning misstänker jag. Hursomhelst, efter en supermysig tur på nästan två timmar kändes det lite motigt att hoppa av Gibson och leda in honom i stallet. Jag hade lätt kunnat stanna där ute i skogen hela dagen. Ridande kors och tvärs över markerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0