Fly me to the moon and let me play among the stars

Fill my life with song
And let me sing forevermore


Mmm, känslan av att känna sig oövervinnlig. Framkallas på olika sätt hos alla människor, och hos mig är det genom sång. Ta det ljupa andetaget och sedan släppa ut all kraft i form av ord och melodi. One way ticket to heaven. Älskar dessa stunder då jag kan hänge mig åt musiken och njuta av dess effekt. Ge mig en mick, ge mig en scen och jag ska ta mig själv till höjder jag aldrig förr vågat. Känna den lilla knuten av nervositet i bröstet innan man börjar sjunga och sedan hur den utvecklas till ett par vingar som tar mig varthän jag önskar. Pulsen som gör sig känd och fingrarna som trummar mot det kalla mickstativet. Strålkastaren som bländar för en sekund och publiken som väntar med andakt. Det är dessa stunder som gör livet värt att leva, det är dom som får en att vilja stanna i nuet och aldrig någonsin tänka på varken framtiden eller det förflutna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0