Sara goes Slagt goes Madde

Härlig vecka var det förra veckan. Känningarna inför att skolan faktiskt snart är över. Fått hem skolfotona, provat studentmössor, snack om balen och balklänningar. Inlämningar och prov börjar stapla sig, men det tas inte så hårt på tyvärr.

Fritiden har varit fantastisk, sminkkväll på Make Up Store i torsdes med Lolli =) Handla inget men studera alla tänkbara sminkkombinationer. Sen har vi helgen, den underbara helgen i Malmö. Hur kommer det sig att jag fortfarande är så förälskad i denna stad? Staden som jag levt hela mitt liv i.

I fredes startade man upp lugnt med Jill Johnsons julshow på Bökeberg med de vuxna från Esarp. Malin skulle sjunga där tillsammans med två kompisar och visst blev man glad över att se henne där. Gud vad jag saknar våra repetitionstimmar med musikprofilen, och uppträdandena!
Ja väl inne i ridhuset där showen skulle hållas (ca 1600 pers skulle placeras ut) var det julbord och sedan började musiken. Snacka om bra underhållning!, men ändå kunde jag inte ha tyckt att det var komplett utan Clark ^^ Ja mitt lilla favoritband från Malmö uppträdde efter Jill, dock inte med sina egna låtar. Men blotta åsynen av dem gör en varm. Haha, skulle nästan kunna tro att jag var kär i dem! Då var det ju detta med min mystiska dragning till musiker ;) Gamla godingar spelades och jag dansade för fullt. Träffade en riktig snygging på dansgolvet och inte bangar man där nä. Efter lite dans så övergår rörelserna till strul och jag inser snart att kyssarna mer påminner om att bli slickad på kinden. "Kan killen inte hålla sin tunga i styr?!" Avstyr det hela så fint jag kan och bestämmer mig för att det är dags att dra vidare in till Lund där Jennie firas. Väl inne i Lund bytts dock mina koordinater till Slagthuset i Malmö och jag får ta tåget dit. Påminn mig om att aldrig gå i kort klänning runt Lund C på natten igen. Väl inne i Malmö och framme vid Slagt fixar Kad (coolare kille får du leta efter) in mig och nattens dansande kan börja, ja eller typ. Lite dans och mycket pivoting. Här föds mitt alter ego Madde, existerat ett tag men inte fått liv förrän nu. Snart ska jag nog ha blivit ganska bra på detta =) Runt tre lämnas Slagt, jag har missat sista bussen hem till mamma och inga nycklar till pappa har jag heller. Någonstans att värma sig är målet och man hamnar på BK, Gustav, med en pommes och vattenblask till kaffe. Ringer hem till pappa och ber honom att låsa upp (notera att klockan är sådär halv fyra på morgonen, stackars pappa). Tar bussen hem till Toftängen och "öppnar" en tjej på bussen - trevligt snack och jag börjar snart få grepp om rutinen.  Somnar runt sju på morgonen och då är man välförtjänt av ett par timmars sömn.
Okej, min säng hos pappsen kanske inte gnisslar men ljud kan uppstå ändå


Lördagen började runt två på eftermiddagen när huvudet började funka igen och energin komma tillbaka till kroppen. Åker hem till mamma för att duscha och packa ihop nya kläder. Inget pluggande här nä.. Väl inne i Malmö igen fixar jag det sista med min look för kvällen och väntar sedan på att Lolli ska komma. När primadonnan kommit byter hon om och sen tar vi oss till bussen där vi startar upp med cider (nöden har ingen lag). Utekvällen börjas i baren på B&B (gullig bartender måste jag tillägga) där vi försöker att grunda väl inför en låååång natt. Träffar Kad och Company och förflyttar oss från baren till deras bord - spelet kan börja. Inget pivoting för mig eftersom Lolli är med, men att träna på sin sociala förmåga är aldrig fel. Fluffar om allt och alkoholintaget flyter på. Killarna bestämmer sig för att dra vidare till Slagt och insisterar på att vi ska följa med (svårt beslut eller?). Träffar folk utanför Slagt som inte kommer in eftersom de är under 20, no problems for us though ;) vi eskorteras ju av de charmigaste killarna i stan, klart att vi kommer in! Väl inne kan dansandet börja och det fortsätter fram till småtimmarna. Sista bussen hem från centralen och vi sover sedan riktigt gott. Målet till nästa gång är att få med Lolli upp på högtalarna för att dansa, you gotta shake your ass. Madde loves this shit! xD
 


Jag och Lolli på Slagt - fler bilder på http://wueggertz.bilddagboken.se/ 
(medlemskap eller gästlösen krävs)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0