X-mas 2007

Another Christmas has passed and the new year awaits. Gosh, tiden har gått så fort och jag vet inte riktigt vad jag egentligen åstadkommit under året. Sitter och sorterar alla bilder på min data (lagt in dem på den externa hårddisken som jag fick av mamma och Magnus i julklapp - tusen tusen tusen tack!) och plötsligt så minns man alla de småsaker som man glömt bort. Blir inget långt utdrag om året som varit, orkar jag inte skriva just nu utan det kommer säkert fram iallafall genom något nostalgiinlägg senare. Nu fokuserar vi på det senaste dagarna och de kommande. Firade som sagt jul med familjen, lille julafton hos farmor med endast fika (inga julkopplingar alls) och julklappsbyte, julafton hos mamma utan traditionellt julbord (byttes ut mot kalkon för några år sedan) men dock en massa julgodis. Öppnade klapparna och var många nya prylar rikare - glas i massor till min Kosta Boda-samling, parfymer, presentkort, böcker, en volume master, biljett till nötknäpparen, mm. Juldagen startades med att åka hem till pappsen och fira hans 46-årsdag (stackarn fyller år dagen efter julafton och jag får alltid lika dåligt samvete över att inte kunna ge honom mer än vad jag redan gör). För tillfället ligger han hemma med ryggskott så något större släktfirande blev det inte, utan fika med mig, hans sambo Tina, syster och hennes sambo Peter (som för övrigt har samma namn som pappsen). På kvällen vankades det utgång, BARcelona och Slagt - efter att jag lyckats få oss avvisade från Gökboet pga min ålder (nazivakt!). Hela kvällen var sedan perfekt, mitt state var så högt att taket inte räckte till, k-closes till höger och vänster - varav två var killar jag varit intresserad av, men aldrig gett mig själv tillfälle att prata med - (mkt lättare när man är tjej, jag vet), ingenting gick det minsta fel. Nu förstår jag känslan av när flera av ens targets är hos en samtidigt och de utgör en tyst kamp sinsemellan. Igår, annandag jul alltså, var en slappedag. Tog en tur i stan med Carro, lunchade på Coffehouse by George och tog sedan bussen hem till min mamma. Blev lite msn, singstar och youtube innan hennes toffel Kress ;) kom och hämtade henne. Film natten lång och sedan en ny dag som mestadels bestått av att rensa datorn och planera morgondagens tjejkväll =) Ska få träffa Eva xD Läääängtar!!!  Och så har skolkatalogen kommit ^^  Till helgen blir det säkerligen utgång även om plånboken mått bäst av att vila lite nu till nyår. Fortfarande har inget spikats eftersom jag inte vill lämna lilla söta Lolli ensam! Utgång i Köpenhamn lockar extremt mycket får jag säga. Ut och handla nya kläder till på lördag? =) Ny outfit är ett måste! Dock hatar jag mellandagsrean med alla människor som trycks ihop som boskap. Klarar max en halvtimma sen går humöret igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0