Beroenden

Hej jag heter Sara och jag lider av ett beroende.

Jag tycker om att överkonsumera killar och alkoholhaltiga drycker.

Helst tillsammans.

. . .

Vilken människa i denna värld har inte ett beroende? Jag kan erkänna att jag har många beroenden och är besatt av läppar. Den som inte har ett beroende tycker jag nästan synd om, för tänk att missa all den njutning som ett beroende kan ge.. Men inte ska man gå ut och bli alkoholist eller narkoman för det!, nä man kan bara vara beroende av vardagliga ting - de som varken skadar en själv eller ens omgivning.

Jag är beroende av mänsklig kontakt - men ändå mina privata stunder, uppmärksamhet, musik, möjligheten av få reflektera mitt liv tillsammans med andra, samt få skriva ner mina tankar och funderingar. Ja sen spelar tekniken också in här, ex mobiltelefonen och datorn.

Jag är inte beroende av kärlek, nä för den skrämmer mig. Men jag vill kunna vara det en dag, men då i ett hälsosamt beroende som inte leder till självdöd.

Jag är inte heller beroende av alla andras förståelse för mina val. Men ända sedan jag kom hem så har jag fått kommenterat att jag varit otacksam som åkte hem. Och då vill jag att man försöker se det ur min situation, skulle det inte vara fel mot mig själv att stanna kvar när jag inte trivdes? Då kvittar alla pengar det kostat, för jag skulle ändå inte ha uppskattat det. Och det, tycker jag är mer otacksamt! Så kan folk få kalla mig bortskämd om de vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0