Sjuhelvetes helg och lite därtill..

Ja en riktigt fullspäckad helg blev det, med lite tråkiga incidenter men ännu fler trevliga =)

Fredagen började riktigt bra faktiskt, körskola, shopping med Carro och sen försup till Idol. Därefter börjades förfestandet på Harry's för att sedan kunna dra vidare till Étage. Dock blev jag utkastad från Harry's efter en timma eftersom Matilda fick för sig att avslöja mig för vakterna, och då fick 17-åringen inte stanna kvar. Surt.. Men men, vad ska man göra? Så då irrade man runt lite på Lilla Torg, hittade ett par holländare att fördriva tiden med och även mottaga frierier ;9  För att sedan hoppa på bussen till Lorensborg och gå på puben där tillsammans med Carro, Emme, Kress och Mange =P Här kom jag in utan lögner om min ålder, och vi sjöng karaoke och snackade tills stället stängde vid ett på natten. Kvällen slut då? Nää då!, KB nästa där Jesper, Malle, Matilda (en annan Matilda då ja) och Linn vänta. Eftersom jag redan hade flyt med leget så behövde jag ännu en gång inte visa det xD Och så fick jag dansa som jag velat hela kvällen. Natten sluta på Popeye Grill med en kebabrulle innan sista bussen gick hem 03.55    Gladde mig i efterhand när jag fick veta att Matilda och de andra jag varit på Harry's med inte kom in på Étage, eftersom det bara var jag som stått uppskriven på VIP-listan ^^

Lördagen var något bättre om jag får säga det själv =P Startade upp långsamt med lite pluggande och tevetittande. Övergick snart till att dansa lite eftersom jag glömt mina träningskläder hemma hos mamma, så det var inte riktigt möjligt att ta en joggingtur på Bulltofta.. =/   Meningen att vi skulle ut på puben även denna kväll, så förfesta hemma hos Jesper och opererade ut glasskärvor som satt sig i mina skor under nattens dansande på KB. Plöstligt fick Jespers mamma för sig att hon och en vännina skulle ut och dansa, så de glada ungdomarna blev plötsligt barnvakter till Jespers småsyskon. Termen barnvakter betydde dock att utnämna en som skulle hålla koll på barnen och resten kunde fortsätta att supa i uterummet ;) Blev en riktigt trevlig kväll med en massa snack och avslutades med en Rammstein-konsert på DVD. Gick hem när klockan var sådär halv fyra eftersom jag kunde sova bättre i min säng än sittandes i soffan med huvudet vilandes på Viktors axel, eller?

Söndagen blev något mer seg med plugg, teve och slöande framför datorn. Msn är min bästa kompis när verkligheten kommer i bakvattnet och visst är det skönt att slippa mänsklig kontakt lite då och då.. Fast åkte hem till mamma på kvällen med syster och Peter, som skulle käka middag med oss. Tror aldrig att min säng varit så skön som när jag gick och la mig på kvällen.

Igår var det heldag ute på Flyinge. Startade upp med årets sista morgonstalltjänst och sen första hästkunskapslektionen i trean. Luncha såklart på Flyinge Restaurang & Café, snacka om att jag kommer att ha käkat mig fet där innan läsåret är slut! Sååå himla god mat alltså! Vilken annan skola serverar pesto och tomatbakad fläskfilé med chilipotatis i örtsky och nybakat bröd? Inte konstigt att man är så kräsen när vi sen lunchar på Vipan. Ja iallafall, efter lunchen var det håla fram tills tappskoexamen så jag läste på all info om just hovvård som finns i Hästhållning i praktiken, för att sedan få reda på att vi inte skulle ha något teoretiskt prov förrän om länge ^^ Endast det praktiska denna dagen alltså, men nu hade jag ju fått en massa nya kunskaper ;P Ja själva examen gick bra =) Blev klart godkänd och nu kan jag med säkerhet kunna slå på en tappsko på mina egna framtida hästar oxå ^^

Och så kommer vi till idag, tisdag. 8 dagar kvar till 18-årsdagen, snacka om att jag biter på naglarna nu!! Mina fina naglar som börjat växa igen =(     Life's a bitch helt enkelt.  Så, idag var det en sån "få tillbaka prov"-dag. Fick tillbaka politikprov del 1 och 2, samt matte D.. Blev VG, MVG och VG. På politiken blev jag nöjd, hade inte väntat mig mer än så, men matten blev jag faktiskt besviken på mig själv. Hade lätt kunnat få MVG om jag inte gjort slarvfel, och därför saknade jag två G-poäng som hade kunnat ge mig ett MVG. Annars är ju 6 fel av 27 ganska bra för att inte ha lagt ned så stor vikt vid matten. Borde nog sluta att supa bort mina hjärnceller och återbli det MVG-barnet jag var förr. Omöjligt eller? =P   Sen har det bara varit körskola, plugg och datan resten av dagen. Borde skaffa mig ett liv under vardagarna och inte skjuta upp det till helgerna ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0