Hon kommer från främmande vidder

Där svart är vitt, där mitt är ditt
Där det tydliga mist sin form


Varandras motpoler, det är vad vi är.
Desto närmre du försöker komma,
desto längre bort tvingar jag dig.
Du tillhör inte min värld
så försök inte att komma mig nära.
Frihet är vad jag vill ha och behöver,
den enda gåvan du kan ge mig.

Hur kommer det sig att man inte inser
hur fel allt varit förrän man har tagit sig ur det?
Att stå med facit i handen känns svårt,
för hur kunde man vara så blind?
Jag var kär det erkänner jag,
men jag måste också ha självkännedomen
för att veta när det inte är så längre.
Någon gång måste man bryta,
idag blir dagen för mig..
Man vet inte vad man förlorar förrän man mister det,
men jag överlever. Mitt hopp tog slut idag.
Jag ska inte ha en wall of shame,
ingen voodoo-docka eller sparade sms.
Det enda jag ska minnas är tre bokstäver.

 Jim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0