Jag vill, jag vill, jag vill!!

I wanna do what I was born to do
dance all night long
the music moving my body
with you by my side

Usch, 17 år är verkligen ingen bra ålder! För gammal för att gå på "16-årsdisco" och för ung för att gå in på en bar. 67 dagar kvar nu, sen jävlar ska det festas =D  Hur kommer det sig att inget finns för den som just är 17? Jag menar, aldrig i livet att jag går ut för att dansa på ett ställe där 14-åringar kommer in. På samma sätt som att jag inte vill låna ett fejkleg för att komma in när det är 18/20-gräns. Respektlöst mot dem som faktiskt har åldern inne, det finns ju en anledning till att åldersgränserna uppkommit. Men för att slippa dilemmat med att vara född sent på året, tycker jag att det ska vara 89-gräns på dansställena i år istället för 18, man kan få gå ut med jämnåriga men man behöver ju inte dricka (a).. Dessutom är drinkarna oftast så pass dyra att man inte köper så många och hellre förfestar rejält innan. Dock behöver det inte vara så hårt att man blir en neandertalare och varken kan prata eller gå rakt, sånt är bara sorgligt. Speciellt under Malmöfestivalen får man se många sådana fall och lovar sig själv att aldrig mer dricka, men vad händer? Jo, någon trevlig typ som man träffat förr kommer fram och bjuder en på dricka, och bam så är man helt väck för resten av kvällen. Det är som sagt sorgligt, jag var sorglig, ännu en neandertalare på Malmös gator, dansandes över golvet på dansbanan med en förskräckt kille som man skulle lära foxtrot i släptåg. Inga minnesluckor tack och lov!, men att helt tappat förståndet är inte något man är stolt över i efterhand. Detta tillsammans med insikten att man var så pass korkad att dricka något man inte visste vad det var.

Det enda som verkligen känns bra just nu är ridningen, jag är på väg någonstans!! =) Målet för denna terminen är så klart att komma med i ungdomslaget, så på med hjälmen och rid utav bara den. Förvänd galopp, öppna, sluta, piaff, passage, ja allt ska komma på plats så småningom. Nästa vecka är det hoppträning som gäller, och då ska Valle och jag visa vart skåpet ska stå! ^^

Valentino "Valle" och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0