"Du tänker väl inte sno kameran för jag orkar inte springa efter"

Your days you say they're way too long
And your nights you can't sleep at all, hold on
And you're not sure what you're looking for
But you don't want to no more
And you're not sure what you're waiting for
But you don't want to no more

But we all bleed the same way as you do
We all have the same things to go thru

Hold on, if you feel like letting go
Hold on, it gets better than you know


En händelserik helg må jag säga, på både gott och ont.

Det hela började i fredes.. Lolli och jag tog en kort shoppingrunda efter skolan där nytt inför helgens utgångar införskaffades och därefter tog vi oss hem till Lejongården för att välja ut mina outfits. Väl klara med allt så väntar vi bara på att få skjuts in till Malmö. Riktigt tryckt stämning hemma mellan mamma och mig, gräl ligger i luften precis varje dag. Men men, hon kör oss hem till pappa och förmanar även att vi ska komma hem på natten och inte dricka alltför mkt. Vanligt mammatjafs alltså. Drar upp till pappa, steker plättar (så himla gott!, dock inte så förtjust i Lollis variant med florsocker tillsammans med sylten), käkar och gör oss sedan iordning. Tar bussen upp i stan runt tio och hamnar på B&B för en cider. Fullsmockat och utan roligt folk, så vi halsar drickan och drar vidare till Husman där vi ska möta upp med Julian och några till. Meningen var att vi skulle dra till KB för att dansa, men på Husman utlovade Julian att han skulle sjunga karaoke på Ice, och jag som väntat på att vi skulle dra dit för att sjunga blev eld och lågor.. Ja eller typ =P Så, Ice blev som sagt målet. Efter lång väntan på alla innan vi kunde lämna Husman tog vi bussen till Möllan och där spendera vi resten av kvällen (ja eller natten, med typ halva videdal sittandes utspritt på puben), och så mötte vi folk från Malmögänget - detta redan i dörröppningen =) Karaoken blev en succé, Julian, Natte, Max, Lolli och jag sjöng. Vi ägde stället med Against All Odds (Julian), Stand By Me (Natte & Max) och Faith (Lolli & jag). När det var stängningsdags fick vi skjuts hem av Robins mamma, att slippa bussen var skööööönt! xD Väl hemma var det lite datatid som skulle avvecklas och sedan sova så att man var lite utvilad till lördagens ridlektion.

Vid nio ringde klockan och då hade man fått sådär fyra timmars sömn, lagom för att klara ytterligare en dag i Malmö. Startade upp med en tur till stallet och dressyrlektion, tränade slutor, förvänd galopp växlat med rättvänd. Hemma igen vid fyra och då var det dags att börja pyssla inför kvällens utgång. Kusinen fyllde 18 år och jag och Carro skulle dit och gratta henne innan vi drog upp i stan. Vid sju ringde Carro på dörren och jag som hade tagit det lugnt höll på att raka mina ben (nä dom jag var inte jättehåriga =P), så hon fick så fint underhålla sig själv en liten stund. Startade sen upp med lite drinkar samtidigt som jag gjorde mig iordning - älska volume master, hata tiden det tar att få hela håret gjort. Vid nio kom pappa hem och skjutsade oss till kusinens "fest" där vi grundade rejält med alkohol (iaf jag) i samband med ölspelet. LOVE turkisk peppar!! Väl framme vid stadiet där överförfriskning var ett faktum, fick vi ta oss till bussen för att åka upp i stan. Väskan i ena handen, drickan i andra - festen kunde fortsätta. Inne på bussen träffar vi på en gammal låg- och mellanstadieklasskompis till mig, och även en som jag gått i samma kör som. Dock förväxlade jag honom lite med en annan och var bombsäker på att han även hållt på med simhopp =P Vilket inte stämde.. Glad över min nygamla bekanskap bjöd jag drickan laget runt, vilket i efterhand var ett väldigt smart drag för min egen del. Därefter erbjuder en kille sig att fota oss med min kamera efter att jag själv försökt detta, och han får svaret "Du tänker väl inte sno kameran för jag orkar inte springa efter". Mina vackra ord skrattas åt och han tar ett fint kort på oss. xD Uppe i stan var siktet B&B, men fullsatt som det var så drog vi vidare till BARcelona där Julian och Natte hade bas med några kompisar. Tack till Carro som lotsade mig fram på kullestensgatorna när mina egna ben inte klarade av klackarna ensamma. Framme på BARcelona upptäcker jag, till min stora glädje, att även här var det karaoke en lördagkväll ^^ Blev två låtar denna kväll - Summer of 69 och Paradise City - och helgens sångkvot var fylld. Vid halv två skulle Carro dra hem, så som gentlemannen jag föddes till följde jag henne till Gustav och drog sedan till Östervärn för att möta upp med de andra. Lyssnade på klassikers under natten, kollade på Las Vegas och lärde mig nästan att fascineras av WoW. Har dock en bit kvar innan dess.

Var hemma hos pappa igen vid elva igår förmiddag och då stod inte mycket rätt till. Ingen övningskörning, irritation över att jag inte sovit hemma och indragna pengar till körkortet. Ibland önskar man att ens föräldrar inte brytt sig så himla mycket - hemskt att säga, jag vet.


Carro & jag på bussen

Eftersom gårdagen inte var den bästa och jag nu har ett mer begränsat liv framöver (nedskärning på utgångar, inga spontana övernattningar, kontroll av var jag är, osv.) har jag bestämt mig för att sätta upp några mål för 2008, sådant som gör mig mer självständig och då mindre beroende av mina föräldrars goda tycke i allt.

* Ta mitt körkort snarast!
* Skaffa en egen bil (slipper vara beroende av att de ska skjutsa mig).
* Skaffa ett jobb som täcker alla mina utgifter, inklusive ridlektionerna.
* Hålla min egen rygg fri, alltså hålla iordning på mig själv så de inte kan klaga på något.
* Om ekonomin håller - Skaffa eget boende, ensam eller med vänner.

Don't stop looking you're one step closer
Don't stop searching it's not over, hold on

What are you looking for?
What are you waiting for?
Do you know what you're doing to me?
Go ahead, what are you waiting for?

Hold on, if you feel like letting go
Hold on, it gets better than you know

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0