Nyår, fiasko och kalla ben

So this is the new year.
And i don't feel any different.
The clanking of crystal
Explosions off in the distance.

So this is the new year
And I have no resolutions
For selfl assigned penance
For problems with easy solutions


Vi är tillbaka på ruta ett

Ska vi se här, något som gick fel under nyår? Eeerhm, jaa.. Började bra iaf =) Startade upp dagen på Nova Lund med syster och Lolli (dock en timma försent eftersom vissa är extrema tidsoptimister). Hittade kläder till Lolli - är helt stolt faktiskt!! - och sen smycken, smink och en klänning till mig (hade ju inte redan köpt en klänning till kvällen). Körde vår "rutinmässiga" fika på Espresso House, sen var det klart. Drog hem till mamsen och plocka ihop alla grejor jag skulle ha med mig till Malmö. Väl i bilen kommer jag på att jag glömt mina linser hemma(!), katastrof enligt mig. De följade tre timmarna ägnade jag åt att försöka ta mig hem så jag kunde hämta dem, cykla till Håkanstorp till ingen nytta. Fast jag fick ju en gratis träningsrunda på 10 km. Buss 6 var så pass sen att jag missade 172:an hem, så bara att acceptera att det skulle bli glasögonen ikväll. Fick dra ut frustrationen på att handla ingredienser till nyårsmiddagen som jag och Lolli skulle ha istället, tomatsoppan som tjatats flitigt om sen förra nyår ;) Cyklar hem, duschar o börjar göra mig iordning. Lolli kommer =) Vi lagar mat, väldigt intressant upplevelse må jag säga. Sen kommer Malle och Viktor som håller oss sällskap medan vi äter och till slut drar vi iväg till Limhamn där det ska festas! Framme vid 23, startar upp med dans och sup, välkomnar det nya året och lyckas nätt och jämnt nå 01 innan festen är stängd. Hata folk som stjäl! Dags att dra vidare till något annat då ja. Får napp och vårt humör höjs lite, dock sänks det en timma senare när vi på bussen får reda på att festen flyttats. Då känner man hur man kunnit slippa att stå och frysa benen av sig i väntan på bussen genom att direkt dra hem, men nääe det är ju nyår!, det ska festas!, men stå klart så hamnar man ju ändå på bussen hem i slutändan. Själva lusten att leta upp något annat var låg och Lolli som redan innan velat åka hem och sova var nu ännu mera inställd på detta. Så bussen hem blev det. Hemma körde vi nattamat och gjorde av med aggressioner genom skitsnack ^^ Måste bara lägga till en sak, när vi går mot bussen vid konserthuset möter vi ett par killar som hojtar "Madde!" till mig. Synd att jag inte såg vem dom var bara, eller rättare sagt kände igen dom. Numera är jag bekräftat välkänd som Madde i Malmö stad xP


Do not underestimate the power of the finger in your mouth - Carmen Electra

Aerobic striptease-eran börjar idag igen!
This is "Madde" signing out

So everybody put your best suit or dress on
Let's make believe that we are wealthy for just this once
Lighting firecrackers off on the front lawn
As thirty dialogues bleed into one

I wish the world was flat like the old days
Then i could travel just by folding a map
No more airplanes, or speedtrains, or freeways
There'd be no distance that can hold us back.

There'd be no distance that could hold us back

So this is the new year

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0