Monday realization


Your fingertips across my skin
The palm trees swaying in the wind
Images
You sang me Spanish lullabies
The sweetest sadness in your eyes
Clever trick

Well, I never want to see you unhappy
I thought you'd want the same for me


Vart jag än går så spelas samma låt i min hjärna om och om igen, Almost lover, helt underbar men ändå nerdragande på samma gång. Den påverkar hela sinnesstämningen så att man blir lite melankolisk fast på ett bra sätt, som att den sköjer bort allt oväsentligt och kvar är en helt ny klarhet.

Lovets sista dag nu och jag har kommmit underfund med hur otroligt inaktiv jag har varit trots mina ambitioner om att verkligen få tummarna loss. Hur kan det komma sig att när det bara är knappa tre månader kvar så finns det ingen lust alls till att jobba längre, det borde vara tvärtom nu, att man i glädjen över att snart få slippa tar i lite extra.

Det blev en överlag riktigt trevlig helg, dock bröts mitt avtal med mig själv om en vit månad innan lördagen var slut. Hemmafest, släktmiddag, "bröllopsfest" och puben - kan man säga att jag njöt av god mat och gott sällskap? Ja och alkohol som flödade, så pass mycket att jag faktiskt fortfarande var påverkad när jag vaknade igår morse. Sen fick jag sjunga, spontansång för brud och brudgum samt karaoke på BARcelona. Hur var det nu med njuta nu igen? Jag måste verkligen ha gjort det.. Hittade ett trevligt target faktiskt, fast efter #-och @-close så överlämnade jag det till någon som verkade behöva det mer - om man är stor och stark måste man också vara ödmjuk ;) Ja, attraktion fanns där men svårigheten över att tyda signaler gjorde att intresset inte längre var lika stort. Hur det än låter så var det faktiskt skönt att vara helt på hemmaplan utan några gameinfluenser alls utifrån, bara etthundra naturliga procent av mig.

Did I make it that
Easy to walk right in and out
Of my life?

Goodbye, my almost lover
Goodbye, my hopeless dream
I'm trying not to think about you
Can't you just let me be?
So long, my luckless romance
My back is turned on you
Should have known you'd bring me heartache
Almost lovers always do


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0