Malmö, hemmet för mitt hjärta

Hösten klär inte Malmö. Den karga känslan som dras över staden som alltid annars är ljus. Jag är förälskad i denna stad, i dess alla gator, parkerna, kanalen. De små knutpunkterna som tillsammans bildar ett virrvarr utav liv och rörelse. Även om jag sitter här på ett kallt torg och väntar på att komma härifrån och in i värmen så kan jag inte hjälpa att förundras utav skönheten denna stad besitter. Den känns som en liten by som jag bit för bit etsar sig fast i min inre syn. Se ljusen som lyser upp torget, bilar vars motorer ger en sövande bakgrundsmusik, människorna som obekymrat passerar mig och tiden som står stilla samtidigt som den flyger förbi. Jag tror det kvittar vart jag än väljer att ta mig i denna värld, Malmö kommer alltid att vara mitt hjärtas hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0