Jag bär ditt hjärta

Jag bär ditt hjärta med mig
jag bär det i mitt hjärta
jag är aldrig utan det
vart jag än går går du, min kära;
och vad som än är gjort av bara mig är ditt verk, min älskling
jag räds inget öde, för du är mitt öde, min söta

Jag önskar ingen värld
för vacker du är min värld, min sanna
och du är vad som helst en måne har alltid betytt
och vad än en sol alltid kommer sjunga är du

Här är den djupaste hemlighet ingen vet
här är rotens rot, knoppens knopp och himmelens himmel utav ett träd kallat livet;
som växer högre än själen kan hoppas eller förståndet gömma
och detta är miraklet som skiljer stjärnorna åt

Jag bär ditt hjärta
jag bär det i mitt hjärta

- E.E Cummings

Kommentarer
Postat av: Anonym

ha en bra dag :)

2009-04-22 @ 12:02:45
URL: http://metrobloggen.se/helenasl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0