Jag är tillbaka

Blev en bra helg förra helgen, roligt 20-årsfirande för Malle och snacka om att människor drack. Vissa mer än vad de borde ha gjort. Mina fina nya skor skulle invigas rejält och tyvärr så pass mycket att jag hade köttsår på tårna vid kvällens slut. Tack och lov för att jag hade packat ner ett par gympaskor i väskan! Efter att ha druckit mellan 16 och 01 var vi alla rätt möra när vi vandrade hemåt, och trots att jag inte kunde somna direkt så var min säng väldigt skön att ligga i. De senaste dagarna har jag börjat undra över samhällets normer angående ett uppbrott. Hur lång tid ska man enligt samhällets normer vänta med att träffa någon ny om man blivit dumpad? Än känns det fortfarande lite tidigt för mig, men inte i bemärkelsen arr jag inte gått vidare utan att jag inte vill ha ett nytt förhållande. Det är rätt svårt egentligen, balansgången mellan det gamla och det nya. Alla vill att man ska gå vidare så snabbt som möjligt och hitta något annat, samtidigt tycker dom att man är känslolös om man faktiskt skulle göra det. Jag har valt att leva mitt liv oberoende av någon annan nu, det ska ta ett tag innan jag ger mig in på något nytt. Men på vägen ska jag njuta utav allt det jag faktiskt saknat. Igår unnade jag mig själv en dag med endast nöjen. Lunchade på BK och blev på kvällen bjuden på fika uppe i stan. Vi tog en tur om Boomers och satt där med Lolli i tre timmar. Kände mig ompysslad och visst var det härligt. Igår var verkligen en bra dag, precis som jag kände på mig att den skulle bli när jag vaknade på morgonen. Igår var det en dag där jag var konstant lycklig och inte för någon speciell anledning, utan för att det inte fanns en enda anledning till att jag inte skulle vara det. Jag är tillbaka.

Kommentarer
Postat av: emelie

jag håller med om att gå från ett förhållande till ett annat, men jag skiter i allt var normer säger. gå efter vad du känner e mitt tips :D

2009-04-18 @ 19:27:48
Postat av: Anonym

Bra att du går vidare. Han älskade aldrig dig. Du dög inte eftersom han hittade någon annan innan det tog slut mellan er.

2009-04-21 @ 18:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0