Not my cup of tea. Or was it?

Så då ligger man i sängen efter en riktig myskväll med sig själv. Mitt te har sedan länge svalnat och är lite väl sött för min smak, men sedan får jag skylla mig själv som tog en rejäl sked med honung i. På något sätt så känns det vuxet att dricka te såhär på kvällen, precis som det känns vuxet att ta en latte efter en shoppingrunda och en espresso efter maten. Kanske är samhällets normer kring vuxenskap baserade på de ögonblick när vi själva känner oss vuxna? Är det därför man redan i tonåren försöker att tvinga i sig beskt kaffe med tonvis med mjölk och socker? För att vi ska ses som vuxna? Jag vet själv att jag alltid svarar "Nä jag är inte vuxen än" när jag får frågan om jag dricker kaffe. Vaniljlatte är det närmsta jag kan komma, ja och ibland espresso om jag shotar det. Tror att jag får nöja mig med mitt sötsliskiga te ett litet tag till. Kanske en dag jag kan dricka kaffe med mjölk.

Kommentarer
Postat av: emelie

men e vuxen med te också, min mamma dricker minsann te 20 ggr om dagen å hon e nästan tant ;)

2009-02-18 @ 22:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0