Lördag, den moderna tidens vilodag

Det är något speciellt med lördagar, dom är alltid dagen efter oavsett om man varit hemma för myskväll eller om man har haft en utekväll. Det är dagen när man kan sitta med en kopp kaffe (i mitt fall vaniljlatte) och mysa i soffan inbäddad i ett täcke och pilla på datorn samtidigt som en film går på teve. Denna lördag är jag uppe i Helsingborg på besök hos Jonathans mamma och snart är det tyvärr dags att ta sig hemåt. Jag ska nämligen vara en "dagen efter"-chaffis åt Lolli, som även hon var i Helsingborg igår och kanske drack en eller två drinkar för mkt ;) Varje vecka är det just lördagen som är min dag för vila, fast det kan bero på att jag alltid jobbar på söndagar och därför inte riktigt får till mysfaktorn då. Någon gång i framtiden ska jag ta mig i kragen och verkställa min skrivardröm. Det är inte det att jag inte vill bli veterinär längre men jag skulle även vilja se om jag även kunna lyckas på den skrivande fronten. En gång i tiden ville jag ju faktiskt bli journalist och jag sökte faktiskt till Journalistlinjen i höstas, hör eller häpna - jag kom faktiskt in. Nä, kriterierna var inte särskilt höga men mina svensklärare har alltid tyckt att jag borde ägna mig åt skriverier och lämna djuren på hyllan. Artikelskrivande veterinär kanske? Eller vad sägs som frilansare för Ridsport eller någon fristående tidning? Usch nä, desto närmre jag kommer Mars och faktumet att mina ansökningspapper ska skickas in, desto mer blir jag orolig för att jag även i år inte ska antas för något nytt som jag missat att läsa. För frågan är om jag orkar söka en tredje gång, man blir ju liksom bara äldre och någon gång måste man inse sina begränsningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0