Hard to get or just plain stupid?

Återträff med HG igår, det var ett trevligt sätt att spendera kvällen på. Vi grillade, snackade massor och hade allmänt trevligt. Fast tillslut var alla tvungna att dra sig på olika håll och på något vänster hamnade jag i en bil på väg till Veberöd. Det var 20-årsfest och jag var väl utrustad med cider, Dooley's och vodka. Inte en enda hjärncell skulle gå säker! Drinkarna började blandas samtidigt som jag bekantade mig med det ena födelsedagsbarnets vattenpipa. Helt enkelt en mysig fest för min del. Som vanligt är jag väldigt glad för att prata med killarna, men också har jag en fallenhet för att nobba dom gång på gång utan att själv ens reflektera över det. Där fanns tre killar som om och om igen ville ha med mig hem, men partypinglan i mig ville bara ha mer alkohol och inget annat. En av dom var verkligen min typ, synd att jag inte var smart nog att ta hans nummer. Jag tänker verkligen inte alls när jag festar med icke-vänner. Inte precis som att man kommer springa in i honom fler gånger. Fascinationen var jämställd med rockaren jag hittade på Slagt förra året, och jag hade gärna utforskat den mer, denna killen verkade ju ändå ha en hjärna till skillnad från den andra. Jag visste att om jag velat (vilket jag gjorde) så hade jag haft en bra chans, men fyllerier går inte bra ihop med begäret och jag fick helt enkelt gå utan ;) Dessutom är jag inte av virket att dissa en kille och gå hem med hans kompis. Bitcha till mig får jag göra, oh yeah. Så istället för att ta en sängplats där jag erbjöds valde jag att ta bussen hem. Det blev en rätt lång väntan på den kalla trottoaren, men jag klarade mig tills att min buss kom, sedan gick det på räls. Mysig bussresa med sövande ljud, gjorde så att man fick passa sig för annars skulle jag somna direkt. Fötterna värmdes på sätet och dom klagade stillsamt på mig för att jag låtit dem vara i ett par hårda skor hela natten. Barfota var nu det som gällde. Byte till nästa buss och till sist var jag framme i Staffanstorp där jag trött lade mig på en bänk och inväntade den sista bussen i ordningen som skulle ta mig hem. En timma senare när jag äntligen gått ombord var jag lite kallare, något stelare och om möjligt ännu tröttare, trots att jag tagit mig en kort tupplur med mobilen i min ena hand, bussbiljetten i den andra och med min väska som huvudkudde. Kan dock säga att glasflaskor och högklackade skor inte gör den särskilt bekväm. Framme i byn med en kär vän som sällskap i telefonen tog jag den vanliga promenaden hemåt samtidigt som min kropp värmdes upp bit för bit. Väl hemma var sängen mitt enda mål, och att lägga mig i den och dra mitt duntäcke över mig var så skönt och så varmt. Kuddarna var himmelska och trots att solstrålarna kom in genom fönstret somnade jag utan problem. Klockan var nio på morgonen och efter fyra timmars väntande och bussresande kunde jag äntligen sova. Inte förrän efter tre på eftermiddagen lämnade jag min säng igen. Efter att ha läst igenom alla sms som skickades och togs emot igår kan jag konstatera att jag verkligen är svårflörtad, ja eller bara helt enkelt korkad. Hursomhelst så ska jag nästa gång ta med mig en jacka, en tunn kofta gör inte särskilt mycket skillnad när regnet faller ned.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0