In the middle of the ni-i-ight

Jag var ju då ute på förkväll i torsdags och gud vad vi hade roligt! Först bjöd jag Drottningen min på Yamato och hon fick för första gången i sitt liv äta sushi. Mojito och Cosmopolitan till det och donnorna kände sig lite Sex and the City. Efter magarna fyllts av mat och sinnet utav glädje vandrade vi de knappt 50 metrarna till Mello Yello där vårt sällskap "väntade" på oss. Visst är det perfekt med vänner som varken kräver när man ska komma eller gå, och det passar väldigt bra när man har en väninna utan någon som helst tidsuppfattning. Kallt som det var hade vi varma vinterjackor på oss, men utomhus skulle vi sitta och då under gasolvärmare som gjorde att min kappa blev alldeles för varm. Så där satt jag i en tröja som annars varit i det kallaste laget, men med en halsduk runt halsen blev det sådär mysigt lagom. Vapendragaren min fick mig att ta en tequilashot, ja eller efter många om och men gjorde jag det med något överdrivna grimaser och lite skakningar. Jag har helt enkelt tequilafobi och den är rejäl. Fick skölja ner det med underbar päroncider och därefter höll jag mig till Slippery Nipple, cider och lite öl. Thomas försedde mig med en vodkadrink som inte var så värst god och att jag lyckades spilla ut den var nog det bästa som kunnat hända för min del. Där var många gamla ansikten och visst var det trevligt att träffa dem. Vid ett tillfälle fick jag avvärja en lite väl vänlig hälsning, en kyss som slutade med att jag fick en tunga upp i min näsa. Denna tunga sattes senare i Drottningens mun, om hon bara vetat var den hade varit sekunder tidigare. Ibland blir dom lite närgångna men vi har lärt oss hur dom ska tas, och jag ser ju dom numera som mina storebröder. Vi hade trevligt, riktigt trevligt och vid ett tillfälle fick vi bekanta oss med en skotte som började att underhålla oss med sång och skämt.


A Scottish man stood on the beach one morning when he saw a ship in the horizon. When the ship came ashore a Viking stepped off the ship and beside him there was a little dwarf. This Viking was very handsome, tall, blonde hair, big beard, muscular. The Scottish said, "What is your business in our country?". The Viking answered, "We have come to steal your gold, burn your villages and rape all your men". "Rape all our men?", the Scottish said, "Have you got problems with your English? Don't you mean that you want to steal all our gold, burn our villages and rape all our women?" Then the dwarf stepped forward and said, "No, your men", he looked at the handsome Viking and continued; "She knows what she's saying".


Efter att ha skrattat gott blev det ett uppdrag att lämna en laptop som glömts vid vårt bord, ett hotell skulle besökas och nöjet var inte på min sida. Fast istället för att lämna den blev det en tripp till Étage och där slutade även kvällen för oss. I en taxi färdades vi hem till en lägenhet med obäddade sängar där vi båda somnade snabbt och gled in i drömmarnas värld som fortfarande bibehåller en viss oskyldighet. Laptopen hittade tillbaka till sin ägare dagen efter och jag fick mina underbara stövlar efter att vi hade spenderat hela förmiddagen och lunchen på Espresso House med ömmande fötter och trötta huvuden. Jag tror att vi är förälskade i deras frukost. Men mest är vi nog förälskade i dagen efter, denna dagen efter där allt får sjunka in och vi är mänskliga igen. Helt ensamma i ett virrvarr utav människor. Sårbara och medvetna om alla de under vi kan åstadkomma.

Mer utgångar åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0