Any other reason, stay instead of leaving, after all

Riktigt trevlig kväll igår. Tog cykeln ner till centrum för en kväll i Köpenhamn med Frida där El Classico gick på varje tvskärm tillsammans med Somersby, snack och danskar. Söta danskar som Frida lite väl uppenbart pekade ut med flaskhalsen. Där var en möhippa med temat sjuksköterska, en förmodad svensexa med Super Mario och trottoargolf, den kvinnliga bartendern gick i folkdräkt och det spelades svenskklingade musik. När tillräckligt många cider druckits blev det tåget till Malmö där Smirnoff Ice dracks friskt och en tågtoalett som besöktes mer än en gång. Skratt och skoj i mängder. Väl framme på centralen blev det skilda vägar och jag hamnade i en soffa åskådandes några matcher i COD. Därefter en ny lokation där jag, arbetsskadad som jag är, pekade ut och namngav alla textilprylar och badrumsattiraljer som var inköpta på IKEA. Fick shota starksprit och sen paniskt skölja halsen med Cola, drabbas utav sömnighetsbrist och småfnittra sig igenom halva natten. Tillslut däcka totalt och inte vakna förrän nu i förmiddags. Lämna lägenheten, snabb shoppingrunda på Entré och sedan ta tåget hem till Köpenhamn med min största tradition under den som vanligt försenade resan - äta vegetariska vårrullar från China Box. Slutligen hitta sin cykel i vimmlet på Hovedbanegården och trampa sig hem till Frederiksberg med skön musik i lurarna.  

Nu är det vårstädning och kvällsmys som återstår denna dag. Kanske ett litet bloss med vattenpipan. Hur som helst så blir det iallafall Jon McLaughlin på repeat. Eftersom mitt Spotify inte funkar här i Danmark får det bli Youtube istället.


Human

Beautiful Disaster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0