Malmöhelg med en twist av öl och svartklubbar

Efter torsdagens lilla misslyckande var det dags att ta sig hem till Sverige för en svängom med släkt och vänner. Uppstart med Sofie på Nova, och visst älskar den tjejen att shoppa! Då jag själv alltid agerar klädscanner och arbetar mig igenom ett varuhus på en halvtimme så blir det ju mer eller mindre påfrestande för tålamodet när varje klänning och linne ska noggrant beskådas. Men efter att ha gått in i alla intressanta affärer (några även två gånger) så hittades det en outfit som skulle bäras av Sofie på lördagen, och den satt ju verkligen som en smäck. Helt klart en bra shoppingtripp ändå. Bilen styrdes mot landet och det blev en snabb mellanlandning innan man skulle köra till mormor för väntad matkoma. Fem timmar och tre rätter senare, varav två var dessert!, blev det att ta sig runt lite i Malmö med bilen och sen dyka upp hemma hos Robin som fyllde 21. Öl, äpplepaj och vattenpipa var på schemat, men eftersom jag körde så fick min dricka vara cola, och det funkade ju alldeles utmärkt. När klockan närmade sig fyra på morgonen var det ju inte så piggt längre, och hem till Jesper bar det av för att sova. Men först skulle det mysas med och pussas på hans väldigt söta valp som gav mig ett och annat tjyvnyp i örat. Sätta igång filmen Tekken, somna för att sen väckas av Jespers otroligt höga snarkningar. Men sömn i intervaller funkar det med.
Nästan två timmars sömn, och sen var det dags att komma tillbaka ut på landet, vänta på att Sofie blev mänsklig och köra upp till pappa i Eslöv. Fika, välja ut saker som skulle med till nya lägenheten och åka på nostalgitripp utav alla saker som hittades nerpackade i mina lådor. Vad sägs om visitkort från C-R som jag använde under sommaren 2008? Eller nallebjörnen pappa hade med sig hem till mig efter att han jobbat i Ryssland när jag var sju? Varje sak hade sin egen historia, och söta Sofie fick höra många medan vi satt där i rummet. Tiden sprang iväg och vi var tvungna att skynda oss hemåt för att fixa inför bio och utgång. Två timmar efter vi lämnat Eslöv landade vi på Entré där BK besöktes, kläder impulshandlades och Vampires Sucks sågs. Underhållande film måste jag säga, och den nye Jacob var ju kanske även snyggare än den gamla. Möllan väntade och Campus besöktes där vi mötte upp med Carro, sen intogs L'Angelo där ciderna och sällskapet trillade in allt eftersom. Stämningen var verkligen hög och att få träffa dom flesta av mina Malmövänner var precis det jag behövde såhär under sommarens slutskede. Att vi hade ögongodis att titta på var inte heller något som gjorde oss besvikna, och efter att alla historier berättats, drickan druckits och klockan passerat ett, då begav vi oss till bussen för att lämna av Carro, sen var det Deep som gällde, Distortion fick ju inte missas. Men i kön fick Emil oss övertalade att gå på svartklubb istället, så det gjorde vi.
Noize var verkligen en ny upplevelse för mig, jo för istället för att knökas ihop med drägget som jag förväntat så var vi omringade utav brats, som alla dansade, knaprade piller och rökte alla dom substanser som definitivt inte var vanliga cigg. Mitt soffsällskap som även var den snyggaste killen mina ögon sett på den kvällen, ja han överraskade mig lite med att berätta att vännerna hans kunde ge mig det jag önskade, även om jag inte frågat om något eller ens antytt att jag höll på med älvstoft. Det blev ett nej, även om jag inte förnekar min nyfikenhet, och tackade samtidigt nej till efterfesten dom skulle hålla i stan. Istället dansade jag som en galning med min söta vapendragare, drack öl för 30 kr burken och kände att techno inte riktigt var min grej. Men på klubben sågs det ändå lite bekanta ansikten, och det var mer än trevligt att krama om gamla vänner. Dock måste ju varje fest sluta nån gång, så hem till Emil bar det av, snacka skit, fylla på vattenreserverna, lyckas slå i huvudet i en sänggavel och sen sova gott fram tills att det var alldeles för varmt under täcket. Upp, packa ihop sina saker, upptäcka att man gjort av med sitt linne under klubbrundan och därefter bege sig till China Box för sina traditionella vegetariska vårrullar. Dom följdes utav en tågresa hem, segande i soffan, pizza från Dominos och timlånga telefonsamtal fram tills att jag skulle sova. Inte är det fel att ha sådana söndagar (och helger) lite då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0