Födelsedagar och malmöitisk kultur

Först var det en födelsedagsfest i centrum. Två herrar skulle firas, och dit skulle jag tillsammans med kusinen. Det förfestades tillsammans med några av hennes vänner. Vin, snack och musik som kunnat höra hemma ute på landet. Men vi var nöjda ändå. Fast vi skulle ju vidare, så en taxi upp till stan, släppa av andra på vägen och sen hamna på adressen där festen skulle vara. Men där var ingen fest just där, fel husnummer hade utgetts, så efter ett telefonsamtal var vi återigen på väg mot festen. In i värmen, gratta födelsedagsbarnen och sedan slå oss ner för att avsmaka den första ölen. Kropparna kom igång, det började att dansas, på bänkarna, bordet. Det bjöds på mer öl och vi fortsatte att underhålla oss själva. Där var några bekanta ansikten som pratades med, sen nya människor som snart var kvartens bästis. Som vanligt kom frågan om vem av värdarna man legat med och den skrattades åt. Men där var många snygga herrar i lokalen, så blicken kunde gärna stanna kvar lite längre vid skepnaderna i baren lite då och då. Några var snyggare än vad jag mindes dom. En stod ut mer än någon annan. Snart blev det dags att dra vidare mot nästa mål. Snabbt in i en lägenhet för att hämta upp nödvändigheter, sen en vandring mot bussen. Dom andre skulle till Breeze, dansa lite till. Jag däremot, jag skulle hem och jobba om ett fåtal timmar. Så min resa blev mot Danmark, på ett fullsatt tåg där jag somnade och vaknade upp hållplatsen efter Köpenhamn. Efter en lång väntan kom S-tåget och jag var återigen på väg hem till en varm säng och en Svante som mer än gärna myste med mig. Väl innanför dörren upptäckte jag att både halsduk och en vante fattades och att jag inte hade i minnet just vart dom missplacerats. Men när jag vaknat efter min en extremt kort sömn upptäcktes det även att väskan min var fylld med oöppnade ölburkar. Så kanske använde jag mig utav byteshandel där i baren och bytte mina vinteraccessoarer mot ny dricka.

Det gick en vecka innan jag satte min fot i Malmös uteliv igen. Denna gång för utgång på KB med härliga herrar. På vägen dit blev ciderburkar uppdruckna och det mer eller mindre dansades fram på gatan, iallafall från min sida. Väl framme insåg vi att vi var tidigt ute och klubben hade inte öppnats ännu, så det blev att vänta. Men det var ju väntan värt, och när vi kom in i värmen var det bara dags att hänga in sina kläder och dra sig mot baren. Fast som alltid så kom man inte mer än någon meter innan man träffade gamla bekanta och glatt utdelade man kramar till höger och vänster. Linus stod för drickan, och uppdraget att få mig att ännu en gång dansa på borden hade startats. Jag kan inte minnas musiken som spelades under kvällen, men att min telefon la av och inte ville fungera, det var nästan en katastrof. Tacka vet jag extratelefonen! Så trillade där in en massa sms helt plötsligt och till tonerna av Från Och Med Du dansade jag återigen loss. När morgonkvisten kom slog tröttheten mig helt plötsligt, och det blev hemåt som vaknades. En varm säng, sällskap och en väldigt väldigt god sömn.


Kommentarer
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-15 @ 10:11:27
URL: http://www.grinders.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0