My Sir Rosie McGee's

Mobilen plingade till innan och jag blev utbjuden på dejt. Glädjen spred sig i bröstet och jag skrattade till lite smått, fram tills att jag insåg hur jag misstagit mig – det var ju inte från den jag trodde. Minnet om kyssarna i dimman byttes ut mot den där kvällen på puben, och inte var den där biljardmatchen så lockande längre. Nej jag hade ju hoppats på att Han skulle höra av sig oftare, vilket han är helt klart dålig på. Den kvällen var en av dom man minns länge, även om den egentligen inte var särskilt speciell.

                             Sofie och jag siktade på en tur i Köpenhamns uteliv, och när hon väl kommit igång under vår lilla förfest i min lägenhet, då hade jag inte ens börjat. Så för att komma ikapp valde jag att ta Xidern med in i duschen. Dock kunde det konstateras att den sortens cider inte lämpar sig i kombination med varmvatten – svag smak och allmänt tråkig sammansättning. Men det koms igång ändå, och snart var vi redo för en tur i byn. Rosie’s hägrade och snart stod vi där i baren, beställandes våra Smirnoff Ice. Vi väntade sällskap som reste från Helsingborg, och innan dom anlände så roade vi oss själva. Något som vi aldrig haft problem med. Sittandes i en soffa, njöt av pulsen från klubben och snart fick vi sällskap av några danskar. En av dem var i min smak, då satsar vi mer, så kyssar togs. Lite äldre än mig, glad och kanske lite väl förfriskad. Men han hamnade ändå i min kontaktlista och det tog inte lång tid innan det första sms:et trillade in. Helsingborgarna dök upp och jag fick lämna honom för att leka guide. Dansgolvet intogs och snart var allas våra kroppar i ett med musiken. Kvällen blev natt, natten blev morgon, vi märkte inte hur timmarna flög iväg. Sofie lämnade oss för Malmö och resten av gänget hamnade i min lägenhet. Det var inklusive den allmänt konstige dansken Stefan som inte verkade fatta en hint om att lämna mig ifred eller gå hem. Behöver inte sägas mer än att jag var glad över att ha John och Tom där som buffert. Efter att ha varit på nattklubben till halv sex, och därefter efterfestat i några timmar i den lilla tvåan, då var det dags att sova djupt fram till eftermiddagen. Men när jag vaknade så dök Han upp i min hjärna och jag var tvungen att messa honom, mitt väldigt söta fyllo från gårdagen – ”Nykter än? :)”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0