En ny dag, ett nytt tillfälle

Jaha, och så kom den dagen då även jag skulle starta min egen blogg. Förhoppningarna är nog mest att alla mina texter ska få låtas vara av alla klåfingriga människor som brukar finnas på communities.

Idag är en ny dag, ett nytt tillfälle att ändra sitt liv till det bättre. Och så har jag förhoppningsvis också gjort. Började dagen med att göra en morgondrink beståendes av citron, cayennepeppar, gurkmeja, ingefära och vatten. Kanske inte det godaste men man vaknade och höll sig faktiskt mätt på det fram till lunch. =)

Eftersom jag varit så duktigt och köpt en massa olika ingredienser till drinkarna som ska ingå i mitt nya liv, så bestämde jag mig för att göra en drink även till lunch. Kan dock säga att receptet nu är struket ur min receptbok. Selleri, gurka, koriander och vatten smakar nog bäst om det hålls isär. Så det blev två bixitkex till lunch istället.

Meningen med det här nya livet är att jag vill ta tag i mina matvanor och min träning som försummats sedan jag började gymnasiet. Ja det här med träning idag verkade gå i lås eftrsom min ridlektion blev inställd pga snövädret.. =/ Så istället får jag spendera en halvtimme på vår powerplate, inte ens hälften så kul, men förmodligen dubbelt så effektivt.

Något annat som inträffat denna gråvita februaridag är att min mobiltelefon har lagt av, typiskt eftersom den nya inte kommer förrän om ett par dagar. Så nu är jag härmed mobil-lös. Smsnarkomanen får en ofrivillig detox..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0