Snö, snö och återigen snö

Ja vem skulle kunna ana att även Skåne skulle få snöväder igen? Så nu sitter man här hemma, insnöad, med ingenstans att ta vägen.. Skulle egentligen in till Malmö idag, men busslinjen är stängd pga vädret ^^ Livet på landet leker alltså för tillfället. Någon som iaf gillar vädret, det är Katya och Ludwig.. Tror ingen annan hund sitter och ylar av lycka när snön faller.

Men den största nackdelen med detta vädret är då att man inte kommer till stallet, har redan ridabstinens! (Vet inte hur jag ska klara mig om jag nu åker upp till Säffle i vår, ja och USA-resan kommer att vara ännu värre!!) Men på lördag blir det förhoppningsvis hoppträning, och då ska jag inviga mina hoppstövlar =)

Jag tror att jag har förälskat mig i Ynix.. =P Ja visst låter det konstigt att man kan bli kär i en häst, men på något sätt så känns det ändå så rätt. Det är ju ett djur som man tar hand om med kärlek och som man hoppas ska få ett speciellt band med. Varför ska man älska en människa, när det är så mycket underbarare att älska ett djur? När jag frågade Lolli detta svarade hon ; Jadu, det är väl för att det ska bli lite "spänning" i detta livet. Som sagt, livet ska (tyvärr) inte vara lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0