Städning och kemi

Denna dagen är just precis som alla andra fredagar på landet.. Städning och läxor har legat på schemat och det är inget man kommer undan. Har då städat hela huset idag (detta blir 300x2 kvm städyta) med två hundar i knävecken. Katya löper så hon är extremt kontaktbenägen, ja och Ludde är lika kelsjuk som vanligt.

Trodde att denna dagen skulle vara lugn och skön med lite harmoni i själen, men icke. Eftersom hundarna hängt efter mig hela dagen så har inte en tyst minut funnits. Sedan när jag fick för mig att prova mina hoppstövlar som jag fick hem från lästningen igår, visar det sig att de lästat dem fel och spräckt skaftet längst upp på en av stövlarna. Alltså 2000 spänn i sjön. Om inte detta var nog så kan jag då glatt berätta att vägarna in till Esarp är blockerade av snön, så ingen kan komma varken in eller ut.

Så min kväll kommer bestå av att plugga Kemi B, två kapitel som jag inte ens förstår ett skvatt av, och som jag ska ha prov på under första måndagslektionen efter lovet. Tack och lov att jag och Lolli är lika smarta! Därför ska vi ha telefonkonferens under kvällen om några frågor skulle uppstå. Ja det är inte varje dag man byter ut en fest i Malmö mot läxor, men snön verkar ha sin egen uppfattning av vad ett bra lov ska bestå av..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0