Update 2,0

Jaha, det här med aktivitet är inte min bästa sida, kommer "tyvärr" aldrig att bli någon Alex Schulman i bloggens värld..

Nä för att göra mig själv någon rättvisa så blir det en kort uppdatering av vad som hänt på sistone. =)


Ägande bild på mig och donnan själv innan Clark ^^

1. Inställd Clarkkonsert
Ja den 27/9 tog jag och Lolli extrem hänsyn i piffande och finish av vårt utseende för att kunna få uppleva en av de roligaste saker som vårt lilla liv kan ge - en Clarkkonsert! =P  KB var platsen och inte skulle det missas något där inte nää. Uppe i Malmö city i god tid, käkade precis intill så att det inte var någon stress till när det skulle börja, och allt flöt på bra. Träffade Eddie som mobbade oss lite å Clarks vägnar, men han lyssnar ju på metal, så vad vet han? ;) Men, när vi väl var klara o gick de få metrarna till KB upptäcker vi att stället är helt dött!, inte en själ är där (jo en städare som torkar golven, men ingen viktigt i min mening). Kan tro att det var en väldigt skadeglad Ed som stod bredvid oss när vi kom till insikt om att det nog var inställt.. Så vad gör man när man är fixad till tänderna, rejält partysugen och inte välkommen in på en klubb pga en 17-åring i sällskapet (mig då alltså)? Jo Lolli får den briljanta idén att vi sticker till Danmark =) Sara direkt på, många trevliga minnen därifrån lixom ;P Nu ska det bara fixas pengar till tågresa och drinkar ^^ Tidigare under kvällen har jag då blivit lite smått mobbad över att jag får pengar från min mamma i tid och otid (bortskämd rikemansunge är en återkommande beskrivning) men viftar som sagt bort det och säger att jag aldrig får så mycket pengar av min mamma.. Saken är då den att jag under samma dag fått pengar av båda föräldrarna för att kunna köpa mat och dylikt under kvällen, men dessa räcker inte till så vi måste fråga om mer. På väg till bussen träffar vi på min ena farbror som vi då berättar situationen för och han (till allas överraskning) öppnar plånboken och ger mig ännu mer pengar. Stämpeln bortskämd gick nu längre inte att tvätta bort.. =P   Vi hade pengarna, viljan och åldern inne för Köpenhamn, Lolli ska messa Jesper och se vad som finns på utbudet. Hon får svar och samtidigt dör hennes telefon. Vi är strandade på andra sidan sundet med absolut ingen möjlighet att få kontakt med Danmark. Inte mycket kvar att göra än att hitta en liten bar där de myndiga fick handla alkohol och jag fint sitta och titta på med min ospetsade Cola i handen.
Inga kvällar går upp emot de i Malmö.. ;P


Malin och Emilia, speedat värre ;P Helfestlig bild ^^


2. Min alltför tidiga 18 årsfest
Ja som sagt så hade jag då en vääääldigt tidig 18 årsfest den 6e oktober, 40 dagar förtidig för att vara exakt. 
Nä, det är inte mitt storhetsvansinne som gått igång, utan viljan att få ha Jesper där. Som folket vet så läser Jesper till "sjöman" (kommer aldrig ihåg den riktiga termen för hans utbildningssyfte) och ligger därför till sjöss mesta delen av året - inklusive min födelsedag - så då fick det bli en tidig fest xD 
Det blev lyckad fest med mycket trevligt folk (dock saknades bl a Carro den jäveln som lekte med Kumlapojkarna uppe i Eskilstuna..). Ja fenomenet med fester och alkohol är väldigt intressant faktiskt, alltid någon som får i sig något för mkt, ja eller väldigt för mkt, men vi lär oss av våra misstag, eller? ;P

Om jag hade haft chansen så hade det blivit ytterligare en födelsedagsfest innan årets slut, men jag kan ju inte ruinera folket som så vänligt köper presenter till mig ^^ Vilket leder till en ny fråga, hur kommer det sig att tjejer alltid får en dildo och killar ett får när de fyller 18? Välkomstritual in i vuxenlivet? =P

None                                  
Ja som sagt, HG..                    Lekte med lösögonfransar ^^  
 
3. Skolfoto/Temafoto
Kan säga att varje nytt läsår har en bävan för det oundvikliga men ändå efterlängtade skolfotot. Egentligen ganska sjukt hur gärna man vill se bra ut på det, jag menar ingen ser ju riktigt klok ut på dessa ansträngt leende bilderna när huvudet ska tiltas, vridas och sedan frysas i en obekväm pose som samtidigt ska se fullt naturlig ut. Ja och själva klassfotot?, en grupp människor som ska pressas ihop på stolar, bänkar, sittandes, ståendes och se allmänt vackra ut. Någon som någonsin haft ett helt felfritt klassfoto? Alltid någon som tittar bort, himlar med ögonen eller ser allmänt omedveten ut med att den faktiskt blir fotad! Men men, årets foto var nog ändå ganska smärtfritt, och från den ljusa sidan så var detta det nästsista någonsin ^^ Bara studentfotot kvar nu =)

Men, sen har vi ju det alltid lika uppseendeväckande temafotona som ska ha en klatschig text, iögonfallande outfits och allmänt snygga människor.. Passar HG in på detta? - Ja visst! Vad sägs om ett brett utbud av olika "stereotyper" - tjuv, bonde, sekreterare, prinsessa, mm. - och ovanpå detta även två hästar =P Ja vipanfolket vände sitt huvud mer än en gång när de passerade uppställningsplatsen för vårt lilla foto som ska pryda en sida i år 07/08's gymnasiekatalog. Dock saknades en viktig del - Eve the PIMP.. Detta får vi ta igen en annan gång


4. Fest, skola och massiv shopping
Förutom min egen fest så har det festats i Hallaröd ( ja av alla ställen jag nu kunde sätta min fot i) med Lolli och Miia, och det var inte lindrigt kan jag säga. Hädanefter ska jag aldrig mera dricka tequila på tom mage och alltid se till att ha kära lilla Lolli i närheten om det nu skulle hända i alla fall. Söta Lolli som vid alkoholintag smälter sin Ice Queen och blir en varm degklump att forma lite hur man vill =) Otroligt skön att höra på när hon med försäkran i rösten pratar om känslor till oss andra och även pratar sans med dem som inte vill förstå. Kan inte säga mer än att jag faktiskt älskar norrlänningen som förgyller min vardag, både på gott och ont. <3

Om nu livet endast bestått av festande så hade det väl inte varit fel, men tyvärr så finns det något som kallas skola.. Har nu avverkat fem prov och fem inlämningar, och det bästa av allt - bara ett prov kvar innan höstlovet startar (högskoleprovet räknas inte). Fast då blir det råplugg av körkortsteori och kickstart på projektarbetet och fördjupningsuppgiften i SvB, vilken tur att man inte skjuter upp allt till sista minuten då ;) haha

Den tredje boven i detta triangeldrama är massiv shopping, speciellt när man saknar en inkomst! Modekväll på Topshop, storshopping på Make Up Store, H&M's nya höstkollektion och sen skooooooor =D   Dock inte bra att bränna sitt studiebidrag och alla pengar på sitt sparkonto på mindre än en vecka. Fy på mig! Måste lära mig innebörden av självdisciplin..


Så Update 2,0 genomförd.. För att ha något att skriva om inom de närmsta dagarna, så utelämnar jag för denna gången helgens planer ^^

Förresten, 27 dagar tills jag fyller 18!!! xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0