Autumn

I sense Autumn coming on
The mist has hung low all day
Small birds gather on the wing
Preparing to make their way.

The trees begin to show
A trace of brown among the green
Bringing back the memories
That only you and I have seen.
:::::
:::::
NU är det höst, eller ja iallafall för ett par dagar, sen kommer sommaren igen och spökar. Är jag den enda som faktiskt gillar hösten med sina gråa nyanser och lite ruggigare dagar? Att få krypa upp i soffan med en varm kopp choklad och kolla på film i mängder. Mmm.. Varma filtar och brasan igång, redan nu kan jag känna värmen från elden ^^  Bussresor där man ser hur det mjuka regnet rinner ner för rutan medan stämningsfull musik spelas i lurarna. Usch, jag längtar faktiskt lite nu när ämnet kommer upp. Har faktiskt redan inhandlat min första mössa för säsongen (veckor sen egentligen, HM är alltid ute i så god tid), bara vantar och halsduk som saknas =)

Ja idag är faktiskt en speciell dag, mammsen fyller 43 år =D Och en god dotter som man är så överraskade man så klart med en ros och belgisk choklad ^^ Den riktiga presenten har man köpt ihop med storasyster, så den ges inte förrän till helgen på släktkalaset.

:::::
:::::
I sense Autumn coming on
The sun sinking red and deep
The fires burning in the fields
As late Summer falls asleep.

The leaves begin to scatter
As the North wind calls their name
Folding gently back into
The silent earth from which they came.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0