I'll marry you tomorrow but let's honeymoon tonight

D-dag, visst är det underbart =) Men tanken på religionsprovet imorgon och matteprovet på fredag tar snabbt bort känslan av frihet. Har ännu inte öppnat religionsboken, liksom åtta år i kyrkokören måste ju ha lönat sig. Matten däremot, där har jag gått totalt på grund och vet varken in eller ut längre om derivator och integraler. Göteborg blir nog inte av iaf, istället får jag koncentrera mig på Gällivare. Man längtar verkligen efter studenten nu, ja eller dagarna efter studenten, när allt är slut. Redan nu har jag planerat in saker som jag i sommar ska göra, och det ska vara helt för min egen skull.

Här är min lista hittills:
  • Läsa en bok bara för nöjets skull - Shantaram står och väntar på mig i bokhyllan
  • Lära mig att spela gitarr, och då ordentligt
  • Färdigställa och publicera min poesisamling
  • Gå på festivaler och konserter för musikens (inte festandets!) skull
  • Cykla till Bara och bada på Barabadet som vi brukade göra förr
  • Tälta minst en gång, och då inte mitt i ett bostadsområde
  • Grilla på stranden
  • Köpa Sommarkortet och göra utflykter runt om i Skåne
  • Rida långa och härliga turer både i skogen och på stranden
  • Ha picknick
  • Gå på marknader
  • Spendera en dag på Strøget
  • Trampa trampebåt
  • Bada i Pydde
  • Ligga och lata mig i solen samtidigt som jag får en hyfsad solbränna
  • Umgås mer med mina vänner
Nä nu måste jag återgå till pluggandet och försöka att ge mig själv ett oförtjänt betyg på provet (alltså högsta betyg). En liten stund får det minst bli, sen måste man ju kolla in premiären av Sverige pussas och kramas på Kanal 5.

Kommentarer
Postat av: Molior

Verkar va poppis o sätta upp sommarlistor (http://sweseducer.blogg.se/1205874437_trtthet.html). Kul läsning för övrigt.

Tack!

2008-04-05 @ 16:27:20
URL: http://www.lifemanship.net/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0