The pursuit of happiness

Jag har denna helgen insett vad sann lycka är, hur det är att vara älskad och att känna sig trygg.

I fredes kände jag hur jag fann alla dessa i mig själv. Hade en helt underbar kväll ute med först min kusin och sedan Jonna (även om jag mer var av med henne än med henne), blev Husman, BARcelona, Buddah och KB. En riktig helkväll kan jag säga, cidern kostade som mest 35 kr styck och då gjorde det inte så ont i plånboken =) Dansade, träffade nya och gamla vänner samtidigt som välbefinnandet steg. På bussen hem när jag vilade huvudet mot rutan och hade benen uppslängda i Jonathans knä slog det mig, jag är trygg i mig själv, jag älskar mig själv och är lycklig i den tillvaro jag har. Jag har omgivit mig själv med underbara vänner som i deras händer jag utan att tveka kan lägga mitt liv i. Över flera år har jag kämpat med att tycka om den person jag ser i spegeln varje dag och nu har jag kommit i mål, men min resa är inte färdig bara för det, detta är bara början. Men jag älskar mig själv, jag är trygg i mig själv och jag är lycklig.

Om detta hade varit det enda jag insett under helgen så hade det varit överväldigande bara det, men jag insåg så mycket mer.

Igår hade vi besök hemma hos mamma av min syster och hennes sambo. Sedan en vecka tillbaka har Magnus son Alexander bott hos oss och han är en nu del av vår familj, ja han har alltid varit det. Iallafall, vi hade en riktigt trevlig familjekväll med god mat, Guitar Hero och tunnbad. Efter att alla badat och vi satt oss tillbaka inne i vardagsrummet så satte sig Alex och började spela igen, Magnus kom och satte sig hos honom och man kunde se stoltheten som de båda hyste gentemot varandra. I det ögonblicket var det som att tiden stannade och det enda jag gjorde var att observera min omgivning, mamma som satt med sitt vinglas i handen och nöjt avnjöt kvällen, musiken från spelet, Magnus och Alexanders outtalade far och son konversation, Caroline och Peters glada leenden när de såg på varandra, hundarna som tillsammans låg och sov, allt var som taget ur en bok fast ännu bättre - och det var mitt. Hela rummet var fyllt av lycka, glädje, trygghet och kärlek. Ingen var utanför, alla var med i gemenskapen. Jag visste då även hur det kändes att vara villkorslöst älskad utav andra, att vara trygg och lycklig utan begränsningar.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken lycka att du äntligen insett vad jag har försökt att säga dig många gånger. Älska dig själv på samma sätt som du älskar de du har runt dig. Du har ett stort hjärta för alla andra men du måste spara lite plats till dig själv.

Min älskade dotter var stolt för det är jag över dig

Mamma

2008-04-06 @ 23:08:39
Postat av: Jonna =)

Saaaara, jag ville inte störa ju =P Du stod helt mycket med en snygging så misstänkte att det var kvällens ragg =) Han i svart tröja var inte heller fel ;)

2008-04-07 @ 08:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0