Update 2.7

Ledsen för inaktiviteten här på sistone, det verkliga livet har känts lite viktigare än mitt virtuella här på bloggen.

Vart ska jag börja då? Kronologisk ordning är väl bäst.. 

Party all weekend long
Det blev fint besök från nordligare breddgrader i detta avlånga land och en helg med intensivt festande och nästan urartad alkoholkonsumtion. En hel skock med killar som gjorde Malmö osäkert med mig som den enda vars östrogenhalt var högre än testosteronhalten. Var jag i paradiset eller vadå? Fast en kväll blev det sällskap utav Drottningen och om vi rockade deras värld hårt!, två tjejer som körde sin style på dansgolvet och visade vart skåpet skulle stå vart än dom gick. Men som alltid lyckades någon utav dem att få oss på fall, och vi föll föll föll ner i mjuka sängar på ett förstklassigt hotell. Jag övertalades att ge ett smakråd på min (vid detta laget) kända dans och applåderades efteråt med komplimanger om sexiga ben. Denna helgen fick B en stark konkurrent, hans tidigare stadiga piedestal har nu börjat svaja rejält.

B
Ja när han väl nämns så har jag fått några söta små mejl som undrar vart B tog vägen och om det inte kommer att skrivas mer om honom i framtiden. Let's put it like this, B är fortfarande kvar men endast som vän, så nej inga fler historier om honom i nuläget men framtiden kan inte ens jag förutspå. Vem vet?, en dag kanske han dyker upp i ett saftigt inlägg med obscena detaljer, men tills dess får alla de historier jag har om honom vila.

Turkiet
Efter helgen med männen från norr bar det av till Turkiet för en veckas sol och bad. Turkietnovis som man var så var det verkligen spännande när planet lyfte och när man sedan äntligen kunde se vågorna från Medelhavet skölja in över den turkiska kusten. Det var en härlig vecka med all sol man kunnat önska sig, och blekfis som jag är fruktade jag att inget skulle bita på min bleka hy, men icke, när det var dags att åka hem hade även jag antagit en brun ton. Syster blev dock sjuk under veckan och missade några dagars sol, fast hon blev tack och lov bättre och den enda sjukan hon hade när hon satt på planet hem var solfeber (och en alltid lika härlig förkylning från airconditionerade hotellrum). Man kan säga att det fanns många killar, många många många killar, som såg bra ut. Tyvärr var dom lika odrägliga som dom var snygga, speciellt tyskarna. En expedit i en av affärerna i Side försökte få med mig hem, han vill lära känna mig bättre, jag nekade honom, ljög om min ålder och såg honom snopet gå därifrån. Det var första gången jag angav mig för att vara yngre än vad jag egentligen är. Efter en hel vecka hade jag endast gjort av med 100 lira (≈500 kr) och detta på saker som faktiskt var av äkta vara. Det fick tas igen när vi kom till flygplatsen och shopping i taxfreen var mer än välkommet. När planet landade på Kastrup var det faktiskt skönt att veta att man snart låg i sin egen säng och var hemma igen.

Sista bilden innan vi åkte hem
Dagarna efter
Ja efter överkonsumtion av sol i en vecka har det varit skönt att vara tillbaka i det lite kallare Sverige. Sen att träffa alla dem man saknat så under resan och få reda på senaste nytt. Djungeltelegrafen når långt men den hade svårt att nå hela vägen fram till Turkiet emellanåt. Det har nu börjat sjunka in att jag börjar på universitetet nästa vecka och det mesta har införskaffats, fast kurslitteraturen har jag varit seg med och det kommer att slå tillbaka på mig nästa vecka när kursen börjar och jag inte har allt material som jag borde ha. Dessutom, löningen, perfekt att komma hem dagen innan lönen kommer. Betydde en massa pengar att handla kläder för och det har jag verkligen gjort.

Dags att ta tag i livet igen och räkna lite Matte E. Tror att jag frivilligt har utnämnt mig själv till plugghäst

Och medan jag lämnar detta inlägg så är det dags för lite njutning, Switchfoot <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0