Skrämmande lugn helg

Det är en fin linje mellan att starkt vilja och vara besatt. Ibland undrar jag om linjen ens finns, om inte dessa två egentligen är samma sak och att vi bara använder det ord som vi anser vara mest passande för situationen. Ett tag nu har jag varit besatt av tanken om det lyckliga och perfekta förhållandet med någon, någon som jag redan vet aldrig kommer att erbjuda mig det, men ändå har jag envist hållt fast i tanken och intalat mig att det endast varit något som jag vill. Den käre gamle one-itisen, den försvinner aldrig, eller är det så att jag bara inte låter den? Allt som glimmar är inte guld, och jag har fått lära mig detta den hårda vägen. Att separera fiktion från verklighet - något som jag fortfarande inte lärt mig, och elev i detta ämnet kommer jag alltid att vara.

Okej, let's get away from the deep stuff. Första fredagen hemma med familjen sen 18-årsdagen upplevdes denna helg. Riktigt skönt faktiskt, att bara sitta och göra absolut ingenting - förutom att sträckkolla på Gossip Girl, ny favoritserie här jaaaa! Under denna helgen har avsnitt 1-13 avklarats, 14-20 har ännu inte sänts i USA så jag får snällt vänta några dagar nu. Min kultiverade helg har även bestått av ett besök på John Bull i Lund, där karaoke (Build me up buttercup blev ett lyckat framträde) och ett gott sällskap höll lördagens ställningar =) Avslutades med shots hemma hos Kakan innan sista bussen hem till landet togs. Och så övningskörningen, träningen som inom en snar framtid ska ge mig mitt efterlängtade körkort - och tillfället att ta en Skånerunda med Lolli i mammas bil ^^ Gumman vi lär behöva rena rama Sibirieninspirerade klädseln så vi inte fryser ihjäl när vi kör nedcabbat ;) Otherwise, lugn helg, slängde in öppet hus hos grannen igår där vi firade hans 20-åriga födelsedag (som för övrigt inträffar imorgon), och idag var det en total slappedag med Gossip Girl, frukt, vatten och en Merci-kartong. Det har varit, i jämförelse med den senaste tidens bravader, en skrämmande lugn helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0