Midsommar

Ja inatt är det dags, plocka sju eller nio blommor, klättra över nio gärdesgårdar och sedan somna utan att yppa ett ord med blommorna placerade under huvudkudden. Om detta lyckas kommer jag i drömmen att få se den som är ämnad för mig. Tyvärr har vi inga gärdesgårdar här på landet (där det om något borde finnas några) och biten om att hålla tyst under tiden och sedan fram tills jag somnar blir tufft. Som sagt har jag ju inte fått träffa Drottningen sedan studenten, så att vara tyst i timmar i hennes sällskap blir riktigt riktigt svårt.. Men jag ska försöka, för traditionens (och nöjets) skull =)

Just nu är det ett äkta midsommarväder, jag kan från mitt skrivbord höra hur vinden sliter i träden och hur regnet slår mot mitt fönster. Storasyster ska ut med båten över helgen, hoppas vädret är bättre hos dom, så efter idag blir min destination Limhamn "på obestämd tid". Lite Guitar Hero, Shantaram, Friends with benefits och allmänt mys. Och jobb på måndag till onsdag. Från att ha blivit tilldelad 33 timmar denna månaden har det hittills schemalagts 67 st, en klar förbättring för lönekontot iaf. Fast sen får jag ju inte min första lön förrän i slutet utav juli, så pengarna kan inte brännas under Falsterbo, tyvärr.

Dags att börja göra mig iordning nu, Drottningen kommer vid fem och sen ska vi inta midsommarfirandet hos Andersson så som bara vi kan ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0