TGIM...

... also called Thank God It's Monday


Dagen efter Malmö Open är jag alltid så himla avslappnad. Kan vara tystnaden som gör det. Ja för efter en helg med outtröttliga supportrar och deras hejarop blir man ganska trött på allt vad ljud är. Så grattis till mig, ett tomt hus mitt ute i ingenstans, den ultimata avkopplingen dagen efter. Det tar inte många timmar innan vi hittar nya äventyr lilla Carro och jag. Redan innan finalen spelades höll vi på att planera nästa innebandytur som verkar ta oss till SM i Härnösand tre månader från nu. Vilken tur att jag är multimiljonär och har råd med resor hit och dit året runt ;) Nä men en tågresa för två, tur och retur, som går på 750 kr är inte illa. Första klass, vad är det? Ge mig ett halvschabbigt tåg, södersuttna säten och ljudet från när tåget rullar fram på rälsen, det är äkta tågresande för mig. Inget uppstyltat med knäpptysta och gravallvarliga stereotyper, det ska vara glada och skrattfyllda människor som fyller kupén med värme. Annars lovar jag att det kommer vara två glada Malmötjejer som underhåller alla med anekdoter och historier om allt och ingenting. Härnösand här kommer vi!, på ett eller annat sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0