En sen årskrönika 2008?

Jag har märkt att årskrönikor verkar vara på modet just nu, ja eller för sådär en, två veckor sedan. Så här kommer min lite mer nedtonade sammanfattning utav mitt år 2008.

Mitt 2008 startade med Lolli, på en fest som en halvtimma in på det nya året stängdes ner. Där satte vi redan standarn för hur vårat 2008 tillsammans skulle se ut - året för fest och dans. Vi trotsade kylan för att se Clark, vårat Malmöband som alltid kommer att finnas i hjärtat, viftade bort närgångna killar på Slagthusets dansgolv, log till alla kameror som fotograferade oss, charmade danskar och bjöds på överraskningar i Köpenhamn. Jag gick på balett för första gången och dansade därefter genom höga snödrivor med nästan samma gracila konst som jag tidigare åskådat. Karaoke var mitt kall, det jag oftast värmde frusna hjärtan med under helgernas krogrundor. Jag blev skoberoende och la ner alltför mycket pengar på att handla skor. Charmade innebandykillar tillsammans med Carro, om och om igen. Jag lärde mig att spela Guitar Hero och lade Singstar på hyllan. Provade på hur det var att vara modell igen. Vintern gick till vår och skolan närmade sitt slut. Bad i Lomma med hundarna. Fick mitt första riktiga jobb. Jag gick på bal i min klänning från USA och tog studenten i årets vackraste studentklänning. Under tiden gick jag och blev kär i min nuvarande pojkvän, men det skulle ta månader innan han kunde kallas min. Jag gjorde och klarade alla deltest i intagningen till Veterinärhögskolan, för att sedan få reda på att jag inte var behörig - Matte E saknades. Under sommaren finslipade jag dressyren och återfann skälet till att kämpa för perfektion. Gick på konserter, klättrade över staket och plockade blommor för midsommarnattsdrömmar, besökte ett land jag aldrig förr varit i, upplevde återigen Falsterboveckans härliga energi och fick min allra första riktiga solbränna. När hösten kom började jag min universitetstid, skaffade pojkvän, lugnade ner mig på festfronten, insåg hur det var att älska någon på det planet att man vill dela sin framtid med den. Till sist blev det vinter och jag tog mitt körkort, firade min 19-årsdag mer än en gång, la in glamour i min vardag, firade jul med familj och vänner. Och när slutet på 2008 kom blev det utan Lolli, istället var Jonathan vid min sida. Och så som vi avslutade 2008 och startade 2009, så vill jag ha resten av mitt liv med honom.


Jag på nyår

Kommentarer
Postat av: Line

vad fin klädd du va :)

2009-01-14 @ 23:12:00
URL: http://fineliine.blogg.se/
Postat av: AnneLi

Älskar Guitar Hero :) så roligt spel. Man kan sitta i flera timmar och spela :P

2009-01-14 @ 23:15:18
URL: http://italianiista.blogg.se/
Postat av: Anonym

hoppas du haft en bra dag sötnos! nattinatti :)

2009-01-14 @ 23:18:01
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: B

Vill du avsluta varje år med en full pojkvän som är snuskig?;) Älskar dig!

2009-01-16 @ 20:36:52
Postat av: Makrill

Söt outfit! Jätte fint!

2009-01-22 @ 12:16:09
URL: http://makrills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0