Welcome to the djungle of dysfunctionality

Klockan är lite över elva och jag tragglar imaginära tal till tonerna utav Kings of Leon. Samtidigt så känner jag av min träningvärk varje gång jag skiftar på vikten i min stol. Sorgligt nog är jag förmodligen den enda som lyckats dra på sig en träningsvärk efter jordgubbsplockande. Mina hamstrings tycker inte att idén om att luta sig över alla plantor var särskilt bra. Dom önskar att jag varit mindre försiktig och trampat ner plantorna istället. Fast, jag är inne på dag två nu, vilket betyder att imorgon kommer det hela att börja lätta :) Då behöver jag inte längre känna mig som en gammal tant med ledbesvär varje gång jag ska sätta mig på huk eller göra liknande rörelser :P Det har varit en väldigt produktiv dag idag. Det har pluggats, städats, diskats och kopplats av med film. Sedan har jag letat runt om info för vaccineringarna mot svininfluensan, men detta utan resultat. Hade varit väldigt skönt om man kunnat få sin vaccinering innan avresan till New York, fast i nuläget verkar det inte vara möjligt, tyvärr. Ja just det, jag ska till New York. En sån där liten sak som jag glömt att nämna. Varit bestämt i snart tre veckor och eftersom allt betalades samtidigt så kan jag nu bara gå runt och vänta på mitt kära avresedatum. En vecka i Midtown är precis vad jag behöver just nu, oändlig shopping och en USA-dos som räcker för iaf två år framåt. Men tills dess ska jag gå runt i mitt lilla liv här och traggla dessa imaginära, komplexa tal. Just nu går det inte som jag vill dock, min dysfunktionella hjärna vill inte sammarbeta med mig. Istället för att tänka på reella lösningar så vandrar mina tankar till tatuerade musiker - min allra största och förmodligen mest korkade svaghet. Dags att slå dem ur mina dagdrömmar och inse att dom aldrig är den typen utav rockers jag vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0