Twilight, love

Jag är förälskad, så förälskad, nerdragen och förundrad över all den skönhet som kan finnas i en film. På sex dagar har jag sett den fyra gånger och för tillfället kan jag inte bärga mig tills att min skola är klar så jag kan kasta mig över böckerna och sträckläsa dom i sommar. Frågan är bara, ska det läsas på svenska eller engelska? Första delen har jag redan i min bokhylla, och då på svenska, men det är något speciellt med närheten man känner när boken läses på dess originalspråk. Kanske borde jag införskaffa den ännu en gång fast på engelska, och ha hela samlingen på båda språken? Pocket på engelska och inbunden på svenska, precis som Harry Potter-böckerna som slitna drogs med på bilsemestrarna ned mot Medelhavet. Fast med åren lämnade man de svenska utgåvorna för att helt övergå till de engelska - halvåret som var mellan boksläppen gjorde att man mer än gärna läste helt främmande och obegripliga ord, för att förstå ungefär hälften utav innehållet.

Jag har två veckor på mig att bestämma hur det ska bli, tills dess ska jag njuuuta utav både filmen och musiken därtill. Bara lyssna på denna låten, all sårbarhet och smärta som kryper in under skinnet på en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0