Köpenhamnsäventyr

Ja det blev ju som sagt en tur över sundet, och jag har varit helpeppad (delvis skyller jag på den stora vaniljlatten jag drack på tåget) i princip hela dagen. Carro mötte upp med mig på bussen och vi tog tillsammans tåget över, och som vanligt skulle man stöta på diverse förseningar. Därför är jag glad att jag är en extrem tidspessimist och var ute i väldigt god tid, ja sådär 1½ timme för tidigt. Trots ett tåg som tvingades att backa av bron och lite osäkerhet om vilket håll universitetet låg på, hann vi med en fika och en massa korridorsväntande innan det var dags för mig att grillas utav tre väldigt trevliga människor. Faktumet att jag lyckades få dem att tro att jag var dansk och därmed förvirra dem eftersom det ju var en svensk tjej som skulle intervjuas roade mig faktiskt väldigt. Det kändes bra efter att jag gått ut ur rummet, och jag kan nu bara hoppas på att dom skrivit goda omdömmen om mig så att jag för ett positivt besked i slutet utav juli. Som belöning blev det en liten tur på Strøget och en lunch (eller som vi wannabedanskar säger, frokost) på Bryggeriet. Min underbart snälla farbror som jobbar på Bryggeriet tog vår nota, så allt som allt gick jag faktiskt plus denna dag. Kan säga att vi var rätt mätta och trötta när vi begav oss mot Hovedbanegården, men om vädret hade varit bättre skulle nog Tivoli suttit riktigt fint innan hemfärden. När vi stod där på perrongen kunde man känna hur all energi försvunnit efter en hel dags nervositet och längtan hem blev allt starkare och starkare. Även nu när jag sitter här och skriver lider jag fortfarande utav samma trötthet, ja om inte en ännu värre, och planerna om att plugga ikväll är som bortblåsta. Det blir en vända i solariumet, mys i soffan och kanske ännu ett inlägg lite senare, ett inlägg som jag spånat på nu i någon timme och som jag bara ska formulera någorlunda. Tyvärr har jag inte fått hem min kära Twilight-serie ännu, så får vänta några dagar till med att begrava mig i den. Men jag längtar..


Carro på universitetsfiket,
ätandes på sin chokoladekage med jordebær

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0