Alla ting kommer i tre

Det var en snabbt passerad helg.. Tyvärr var den inte en dans på rosor, men vi överlevde. Det är när saker och ting händer dem vi älskar som vi stannar upp och ser livet för vad det egentligen är. Det är tufft att se hur någon annan sörjer och att samtidigt veta att man inte kan få det onda att gå bort. För man vet att orden man säger endast kan lindra men aldrig kan dem ta bort sorgen. För bådas skull tände jag två ljus i kyrkan, och även om jag inte tror på Gud vill jag hoppas på att det finns något efter döden så att dem vi förlorar får en chans att leva vidare, i himlen, Nangijala, Valhall, Nirvana. Det är slöseri med livet när det tas ifrån någon ung, alla dem saker som aldrig fick upplevas och alla historier som aldrig kommer att få berättas vidare. Jag önskar ingen människa döden, men det påverkar mig mer när något som inte fått leva sitt liv förlorar det. Att den ena dagen se sorgen över en människas död och att sedan den andra dagen vara med och fira ett barns födelse och välkomna det in i livet kändes verkligen konstigt. Så att tända ljusen kändes som det mest naturliga jag gjort på länge. Jag bad en bön för varje ljus och stod sedan där en stund och tittade på hur lågan arbetade sig ned för veken. Några minuter tidigare hade jag sjungit Välkommen till jorden och välkomnat ett barn jag aldrig träffat in i livet, nu tog jag farväl utav en människa jag aldrig fått lära känna.


Vi ser inte människorna runt omkring oss förrän vi får en anledning att göra det. Att vara ute med sina vänner kan vara en oskyldig sak, men det är just människorna i vår obemärkta omgivning som förändrar detta utan problem. Numera finner jag endast anledningar till varför jag inte ska gå ut i Malmö. Det kvittar vart man går, männen vi alla vill slippa finns överallt. De förnedrar oss och får oss att tvivla på godheten hos mänskligheten, speciellt när mänskligheten har tagit sig en öl eller fem. Sedan går vi ensamma hem och lappar ihop vår själ som så snyggt slitits itu utav en främling. Jag är därför lycklig över att få somna intill den jag älskar och som lovar mig trygghet. Aldrig mer vill jag lämna honom.


Alla ting kommer i tre, goda som onda


Kommentarer
Postat av: Makrill

Fin blogg! =)

2009-03-10 @ 12:54:35
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: vesna

Fina bilder, härlig blogg ...

En blogg i min smak !!!

2009-03-11 @ 05:36:13
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0