Tenta hit och tenta dit

Usch näe, skola är inte det roligaste nuförtiden. Kommer ihåg när man gick i mellanstadiet och slapp oroa sig över betyg och allt vad det innebar. Idag måste man prestera till 100% på varje föreläsning för att kunna ge en bra grund till ett betyg som bara delvis bestäms utav en fyra timmar lång tenta på grammatik och romananalys. Ändå vill jag så gärna ta mig an en ännu tuffare utmaning - Veterinärutbildningen. Men visst, det är något jag verkligen vill så då blir det enklare för mig. När jag började att läsa danska tyckte jag att det var riktigt kul, men nu är det nästan pest och pina. Man vill ju se resultat och när det gäller ett språk så ser man inte det på samma sätt som om man tränar fysiskt. Ett intellektuellt utvecklande är svårare att känna igen än ett fysiskt. När jag är klar med min danska till sommaren ska jag testa mina språkkunskaper och skriva några inlägg på våra kära Öresundsgrannars språk. Vem vet, kanske blir jag biten och fortsätter? ;)

Kommentarer
Postat av: moonzanna

Hej !

Ville bara tipsa om att du nu kan vinna HELT VALFRITT plagg ifrån paprikastore.se på min blogg.

På sajten finns märken som fornarina,Ed Hardy, Koola Anna och De Palma i både kill och tjejkläder att välja på.



Titta in och delta du oxå !Kansken är det just du som vinner ditt önskeplagg



Vänliga hälsningar

MZ

http://moonzanna.blogg.se

2009-03-22 @ 23:56:56
URL: http://moonzanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0