Hjärtefrågor

Många gånger förstår inte mina vänner valen jag gör. Ofta blir jag ifrågasatt och kritiserad, kanske är det just för att de flesta val jag gör inte alltid är det bästa för mig. Men hur får man förnuftet att passa ihop med viljan och ibland även hjärtat? Denna gången är mitt hjärta utelåst, det är förvisat och tillåts inte tillträde utav något slag. Inget ska kunna förväxlas med kärlek eller liknande känslor, och inget ska behöva få mig ur balans. Jag älskar redan, men inte på det sättet som krävs. Dock känner jag mig själv och vet att vägen dit är väldigt enkelt, jag har gått den förut. Fast det är inte vägen dit som skrämmer mig, det är vägen bort från därifrån som hemsöker mig. Jag vet hur pass svår den är och inte vill jag frivilligt vandra närmre den än vad som är nödvändigt. Därför är mitt hjärta förvisat från denna delen utav mitt liv, det får inte förtroendet att klara av det som komma skall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Få dom att förstå varför du gör ditt val.

Det som du uppfattar som ifrågasättningar, kritiseringar och ilska mot dina val är kanske bara orolighet för att du gör ett val som kan göra dig ledsen eller besviken.

Gör gärna dina egna val, men va försiktig, ibland skulle du kanske gjort som nån annan sa, trots allt.

2009-09-01 @ 22:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0