Down my own Memory Lane

Jag slog på teven, och där citerades en dikt. Någon som jag hört för länge sedan. En dikt jag skrev ned i ett alla hjärtans dag-kort till min dåvarande pojkvän. Och att höra den fick mig att känna mig sorgsen, ja ledsen faktiskt. Jag saknar honom fortfarande, inte direkt honom som person och att det är han som ska älskas, men själva tryggheten, kärleken och den eviga längtanen. Jag saknar att älska någon så mycket att jag tappar andan utav åsynen av den, att känna värmen som sprider sig i kroppen vid varje tanke som tänks om den, och förväntningen man känner precis innan man öppnar ögonen när man vaknar och vet att dess ansikte kommer vara framför en. Men alla chanser jag fått har jag avvisat, det är dags att börja se vad man har och inte drömma om det man önskar. För han, det, kommer aldrig tillbaka.

Jag bär ditt hjärta

Jag bär ditt hjärta med mig
jag bär det i mitt hjärta
jag är aldrig utan det
vart jag än går går du, min kära;
och vad som än är gjort av bara mig är ditt verk, min älskling
jag räds inget öde, för du är mitt öde, min söta

Jag önskar ingen värld
för vacker du är min värld, min sanna
och du är vad som helst en måne har alltid betytt
och vad än en sol alltid kommer sjunga är du

Här är den djupaste hemlighet ingen vet
här är rotens rot, knoppens knopp och himmelens himmel utav ett träd kallat livet;
som växer högre än själen kan hoppas eller förståndet gömma
och detta är miraklet som skiljer stjärnorna åt

Jag bär ditt hjärta
jag bär det i mitt hjärta

- E.E Cummings

Kommentarer
Postat av: ♥ Lizette

Åh, jag vet hur det är.

Saknaden utav känslan man kände.

O så måste jag tillägga att dikten var riktigt fin! :)

2010-07-05 @ 10:51:36
URL: http://lizette.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0