Sommartider

Det har varit en helg att minnas, ja det har det verkligen. Systers examensmiddag gick riktigt bra och jag var inte hemma i Köpenhamn förrän halv fem på morgonen. Det var lagom för att hinna sova några timmar innan det var dags att jobba vid halv tolv. En helt okej dag på Ikea måste jag säga, mkt folk men inte mer än vad man kan klara av på en dag, så jag var väldigt nöjd. Efter jobb blev det att möta Carro på Hovedbanegården och sedan ta sig in på Tivoli för lite karusellåkande och onödig nervositet inför Rutschkanen. Huvudet var dock mer eller mindre rätt tungt och man kände sig inte så aktiverad, men efter en stor öl och att ha lyckats trilla ner för en trappa så var man vaken. Tacka vet man adrenalin. Sen blev det att cykla hem till Frederiksberg med sällskapet på pakethållaren, och återigen kändes det som om man vore femton. Väl hemma blev det att plåstra om benet och berömma sig själv för sin klumpighet och färdigheten att kunna skratta åt sig själv. Idag har man varit mer eller invalid och benen kommer verkligen vara snygga när det vankas finmiddag på fredag. Ja vad mer?, jo, idag bjöds det på lägenhet och imorgon får vi se vad mäklare och säljare säger. Kanske har jag en lägenhet i mitt eget namn i augusti. Guuud vad skönt det hade varit! Nu håller vi bara tummarna för accepterat bud och att Tia godkänns att tas in i lägenheten. Det lovas inflyttningsfest och många glada miner :)

Kanske borde jag börja ta egobilder..?

En glad Carro kramandes en Tivolisk(?) lyktstolpe :P


Kommentarer
Postat av: finalinafina ♥

har frågestund på bloggen, ställ gärna en fråga eller två! ♥

2010-06-08 @ 22:28:13
URL: http://finalinafina.blogg.se/
Postat av: Erika

aha en till svenska i köpenhamn =)

2010-06-08 @ 22:28:54
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Hollie

Vilken fin "egobild" :)

2010-06-09 @ 01:22:47
URL: http://hollies.blogg.se/
Postat av: Erika

sv.ja men visst är det det som gäller =)

du kan idag oxå läsa om en helt nyinflyttat svensk medborgare(alltså som kommit till dk) :)

2010-06-09 @ 20:22:39
URL: http://jyringen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0