Vuxendagar

Jag måste helt klart lära mig det här med uppdatering, den den suuger verkligen. Visst är det mycket med skola och jobb emellanåt, men fem minuter här och där ska jag väl kunna hitta till skrivandet. Så vad har hänt med mitt liv och vad händer nu? Well, det har varit många turer hem till Sverige och familjen, utgångar, födelsedagsfester med alkohol och impulsiva frierier på fyllan. Numera är jag en blivande Ms Andersson, dock tror jag inte att konceptet riktigt håller när min så kallade fästman inte visste vilket knä eller om det var båda han skulle stå på och dessutom använde en av mina egna ringar som förlovningsring. Men nu har jag iallafall tränat på frieriscenen, så att säga ja när det väl blir verklighet kan ju inte vara särskilt svårt. Balen närmar sig och mina inköp har börjat trilla in, skor och väska ligger fint i kartonger och väntar på att bäras. Det lilla stressmometet är ju klänningen som fortfarande inte kommit och det blir ju värre för varje dag. Tänk så är den ful, tänk så passar den inte och tänk så godkänner inte Robert den!.. För att förebygga det mittersta alternativet halvsvälter jag mig själv och tränar varje dag, men när regnet öset ner är inte det så himla kul att gå ut och springa. Sen är det ju den råa vetskapen om att min kropp inte klarar större ansträngningar efter att jag varit sjuk, då blir jag bara dålig igen och svullnar upp i hela halsen. Så istället för att slimma mig själv blir jag ironiskt nog större. Men snart, två veckor senare, ska väl det hela släppa. Trots motgångarna har jag inhandlat nya träningskläder och det är verkligen tur att jag har år av ridbyxor bakom mig, dessa tighta byxor visar nämligen allt. Utöver träning och matmani blir det ett försök på en skonsam solbränna vilket innebär uppstart med brun utan sol som sedan blir korta stunder i solaiet. Om fem år har jag nått brännan min mamma får efter tio minuter. Ja det är mer eller mindre det som hänt, nu blir det snart sommar med semester och en massa jobb. Ännu mera knarkande utav Glee och diverse vampyrserier, vara odräglig tillsammans med töserna i Stockholm, uppleva dansk sommar, kanske köpa lägenhet och väldigt gärna bli brun(!).

Ja på tal om köpa lägenhet, efter snart fem månader med konstant medvetenhet att mitt kontrakt kan sägas upp har jag nu ställt in mig mer på att hitta en lägenhet att köpa och ha under resten utav min tid i Danmark. Såklart gärna på Frederiksberg, som jag verkligen älskar att bo på, men annars kanske lite ner mot Vesterbro eller liknande. Mot förmodan så blir jag nog lite mer vuxen för varje dag som går. Hur gick detta till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0