Höstrusk

Dagar som denna vill jag helst bara vara inne. Inte lämna min säng för något. Men jobbet kallar ju, och löpskorna längtar efter att få luftas. Även om snöblandat regn är ett faktum. Dubbla tights, klänning, knästrumpor och stövlar. Tyvärr är mina svarta favoritstövlar söndriga i sulan, men kanske kan superlim vara deras sista räddning. Och snart är det jul. En liten låda med julpynt har hittills funnit sin väg över sundet, dom andra ligger fortfarande kvar i förrådet på gården. Kanske borde man börja pynta redan denna helgen, bara för att få lite julstämning. I detta grå väder. Undra om det är förtidigt för att baka lussekatter. Min ugn får nog bara plats med fyra åt gången. Men det ger ju lite vinterkänsla ändå. Speciellt eftersom jag inte kommer hem till Sverige förrän julafton. Så lite traditioner måste jag ju fylla min vardag med. Kanske känns inte familjen lika långt bort då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0