Bring on the wonder, Bring on the song, I pushed you down deep in my soul for too long

Så är hösten kommen, och jag upptäcker att jag inte skrivit under hela sommaren. Inga bilder från London, inga historier om varma dagar i solen och inga glada rapporteringar efter löprundorna i parken med hunden min. Men det har varit en fantastisk sommar på många sätt och vis, och även om jag inte gjort så mycket som jag tänkt, så har jag inte precis gått sysslolös. Och nu med den nya årstiden kommer ju skolan igen. Det betyder två vänner som börjar plugga här i stan, men även en som flyttat från Skåne och upp till Örnsköldsvik. Jag kommer sakna henne, oerhört, men efter vår första Skypedejt igår så har jag insett att vi kommer klara oss, vår vänskap kommer inte att blekna och trots att vi bara kommer att ses någon gång om året så är vår vänskap den äkta varan. Så Sofie om du läser detta, nej jag kommer inte glömma bort dig, du kommer inte bli utbytt och vårt band kommer definitivt inte att klippas.

Med hösten kommer även allt det jag längtat efter under sommaren, som att åka tillbaka till London, dansa natten lång på Sensation White och ta 30 minuters åkturen lite då och då för att smaka en äkta god kopp latte från Starbucks. Det blir dags att dra fram höstgarderoben, hitta nya läderstövlar och se om pilotjackan passar igen. Hoppas på att äntligen tjäna ihop tillräckligt med pengar för att renovera lägenheten, hålla en ordentlig födelsedagsfest och planera den bästa möhippan någonsin till storasyster min. Ja hon ska gifta sig, och jag kan inte beskriva hur glad jag är för hennes och Peters skull.

Nu har jag återigen uppdaterat mig, låtit mina tankar förenklas och satt dem på print.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0